الگوی مدیریتی دفاع مقدس؛ حلال بسیاری از مشکلات جامعه
کد خبر: 3998865
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهرداری و شورای اسلامی مشهد بیان کرد:

الگوی مدیریتی دفاع مقدس؛ حلال بسیاری از مشکلات جامعه

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهرداری و شورای اسلامی مشهد گفت: فرهنگ دفاع مقدس برای همه امور جامعه درس‌آموز است بنابراین در مشکلات فعلی جامعه اگر مدیران از الگوی جهادی دفاع مقدس استفاده کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

الگوی مدیریتی دفاع مقدس، حلال بسیاری از مشکلات جامعه استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین حسامی، عضو شورای اسلامی مشهد و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهرداری و شورای اسلامی شهر، امروز 29 شهریور ماه، در هفتمین جلسه صحن علنی شورای شهر ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: هر نظام اجتماعی و تمدنی بر اصول و آرمان‌های  بنیادین استوار و ارزش‌های هر جامعه‌ای عامل پویایی آن جامعه است. بسیاری از نظام‌های غیر دینی و  خالی از بنیادهای ارزشمند اعتقادی، برای جلوگیری از سست بنیادی نیازمند ایجاد و ساخت ارزش‌های کاذب هستند تا  بتوانند زمینه پویایی را در جامعه خویش فراهم سازند.

وی تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های بارز و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از حجم گسترده مبانی معرفتی ارزشمند و دستاوردهای بزرگ اعتقادی و ایدئولوژیک است که زمینه‌ساز حفظ حیات و سرزندگی جامعه را فراهم آورده و حماسه هشت سال دفاع مقدس از جمله ارزش‌های بنیادینی محسوب می‌شود که موتور محرکه بسیاری از فعالیت‌ها و اتفاقات ارزشمند معاصر است.

این عضو شورای شهر ابراز کرد: دفاع مقدس منظومه‌ای معنایی و مفهومی گسترده است که دارای تنوع بوده و از مؤلفه‌هایی برخوردار است که برای عرصه‌های گوناگون زندگی متعالی یک انسان مسلمان در ایران اسلامی برنامه و ایده دارد.

وی با بیان اینکه  دفاع مقدس را باید در چهارچوب یک فرهنگ و با همه عناصر سازنده آن مورد مطالعه و بررسی قرار داد افزود:  دفاع مقدس یک منبع غنی و درخشان برای ساختن سبک زندگی مسلمان انقلابی است و لذا استخراج الگوهای گوناگون برای بخش‌های مختلف جامعه شامل جوانان، دانش‌آموزان، زنان و صنوف مختلف یکی از محاسن دفاع مقدس است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهرداری و شورای اسلامی مشهد تصریح کرد: شناخت صحیح فرهنگ دفاع مقدس و فرآوری ارزش‌‎های آن در قالب‌های عصر حاضر و بر اساس نیاز جامعه  یکی از راهبردهای اصلی سیاستگذاران و مدیران جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: از جمله امتیازات دفاع مقدس تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، هویت‌بخشی انقلابی، تقویت معنویت، افزایش حس مسئولیت‌پذیری، ارائه الگوهای واقعی به جای الگوهای ناکارآمد و مواردی از این قبیل بوده و در واقع خودباوری و ولایت‌پذیری مردم شریف ایران است.

 حسامی گفت: فرهنگ دفاع مقدس برای همه امور جامعه درس‌آموز است و لذا در مشکلات فعلی جامعه اگر مدیران از الگوی جهادی دفاع مقدس استفاده کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و بر این اساس است که ضرورت دارد  فرهنگ دفاع مقدس و الگوی مدیریتی منحصر به فرد این حماسه همواره زنده نگاه داشته شده و اجرا شود.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به  ارزش‌های نهفته در دفاع مقدس که باید شناسایی شود گفت: با شناسایی این ارزش‌ها باید طبقه‌بندی و مستند شدن در قالب‌های مؤثر قابل ارائه در اختیار شهروندان قرار گیرد تا فرهنگ ایثار و شهادت دربین جوانان شهرمان کم‌رنگ نشود، چرا که  فرهنگ ایثار، جامعه را به سوی تعالی هدایت می‌کند.

وی تاکید کرد: باید نسبت به مستندسازی رویدادهای دفاع مقدس و انتقال آن‌ها به نسل جوان اهتمام جدی صورت گیرد، لذا خالص کردن نیات و تواضع که متاسفانه امروز در جامعه رنگباخته  می‌تواند بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما را حل کند و این‌ها درس‌هایی است که از دفاع مقدس می‌توان گرفت.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهرداری و شورای اسلامی مشهد با بیان اینکه ترویج فرهنگ دفاع مقدس یک وظیفه همگانی است عنوان کرد: مدیریت شهری به‌عنوان نزدیک‌ترین متولی و مرتبط با شهروندان و با توجه به وسعت دامنه فعالیت‌های خود استفاده و بهره بردن از ارزش‌های دفاع مقدس را یک اصل می‌داند.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: فرهنگ دفاع مقدس یکی از اصول مهم و قابل توجه در حوزه سیاست‌گذاری شهری است و نشر ارزش‌های این حماسه در حوزه‌های مختلف  توسط مدیریت شهری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha