تصویب لایحه اعزام 63 پاکبان و اتوبوس‌ران به پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3998893
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

تصویب لایحه اعزام 63 پاکبان و اتوبوس‌ران به پیاده‌روی اربعین

در هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه اعزام کاروان اربعین شهرداری مشهد در قالب 63 پاکبان و اتوبوسران با قید دوفوریت تصویب شد.

تصویب لایحه اعزام 63 پاکبان و اتوبوسران به پیاده‌روی اربعینبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امروز 29 شهریورماه، در هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه اعزام کاروان اربعین شهرداری مشهد با قید دوفوریت به تصویب رسید.

بر این اساس به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، به منظور تقویت روحیه خدمت‌رسانی پاکبانان و اتوبوسرانان زیارت اولی و برای حضور و خدمتگزاری در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی در سال ۱۴۰۰ و کمک به مواکب و اجرای برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و غیره، تا سقف مبلغ ۱۰میلیارد ریال، تعداد ۶۳ نفر را بدون حق ماموریت، با نظر و اختیار شهردار مشهد مقدس، اعزام کند.

بر اساس تبصره یک؛ انتخاب افراد اعزامی به کشور عراق با پیشنهاد ستاد اربعین شهرداری مشهد و موافقت شهردار مشهد مقدس خواهد بود.

و براساس تبصره دو؛ مبلغ بلیط هواپیما می‌‌بایست صرفاً به صورت تهاتری پرداخت شود که از مبلغ 10 میلیارد ریال ماده واحده کسر می‌شود.

همچنین بر اساس تبصره سه شهرداری، مشهد مقدس مکلف است، آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال۱۴۰۰ خود پیش‌بینی نماید.

تصویب لایحه کاهش استفاده از خودروی شخصی در روز جهانی بدون خودرو

همچنین دیگر مصوبه تصویب شده در این جلسه لایحه کاهش استفاده از خودروی شخصی در روز جهانی بدون خودرو بوده که بر این اساس به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، به منظور تشویق مردم در روز ۳۱ شهریور ماه (روز جهانی بدون خودرو) نسبت به برنامه‌ریزی بر اساس بندهای مشخص شده شامل پارک رایگان در پارکینگ پایانه مسافربری امام رضا (ع)، پارک سوار وکیل آباد و پارکینگ‌های آزادی و مجد، اهدای ۱۰۰ دستگاه دوچرخه تا سقف پنج میلیارد ریال به قید قرعه به ۱۰۰ نفر از افرادی که در تاریخ ۳۱ شهریور ماه حداقل دو سفر با حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی- قطار شهری) داشته باشند. برخورداری از پنج سفر رایگان (۲.۵ ساعت) برای ثبت نام کنندگان سیستم دوچرخه اشتراکی بایدو از تاریخ‌ ۳۱ شهریور، لغایت ۵ مهر با تاریخ اعتبار یک ماه، برخورداری از سه سفر رایگان (۱.۵ ساعت) سیستم دوچرخه اشتراکی بایدو برای افرادی که در روز ۳۱ شهریور ماه از بایدو استفاده کردند؛ اقدام کنند.

بر اساس تبصره این قانون، شهرداری اسلامی شهر مشهد مقدس مشهد مکلف است آثار مالی این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ کند.

انتهای پیام
captcha