دعوت استاندار تهران از مردم برای حضور در جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3998941
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷

دعوت استاندار تهران از مردم برای حضور در جشنواره کتابخوانی رضوی

استاندار تهران از مردم برای حضور در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

دعوت استاندار تهران از مردم برای حضور در جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در پیامی از مردم برای حضور در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد؛ متن پیام به این شرح است:

امام رضا (ع) می‌فرماید:
«رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحیا اَمْرَنا یَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ یُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَاِنَّ النّاسَلَوْ عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا؛ رحمت خدا بر بنده‌اى که امر ما را زنده کند، دانش‌هاى ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایى‌هاى سخنان ما را مى‌دانستند از ما پیروى مى‌کردند. (معانى الأخبار، ص ۱۸۰، ح ۱).

برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با بخش‌های ویژه خانوادگی و گروه‌های سنی مختلف به صورت مجازی، می‌تواند ساعات دلنشینی را برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها به شیوه‌ای مفید و موثر فراهم آورد و فرصتی برای ارتباط برقرار کردن هرچه بهتر با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و خودسازی است؛

در این روزها که کودکان و نوجوانان عزیز به واسطه همه‌گیری بیماری کرونا از شرکت در جمع همسالان محروم هستند شرکت در این رقابت سازنده می‌تواند پشتوانه ارزشمندی جهت بهره‌گیری ایشان از معارف اهل بیت در زندگی و آینده شان فراهم آورد.

بی‌شک، جشنواره کتاب‌خوانی رضوی فرصتی برای ترویج فرهنگ متعالی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، الگوبرداری عموم مردم از سبک زندگی ائمه اطهار، نهادینه شدن عادت به کتاب‌خوانی و در نتیجه توسعه فرهنگی جامعه خواهدبود لذا همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم ادب دوست و کتابخوان استان تهران را به شرکت در این جشنواره ارزشمند دعوت می‌نمایم.

انتهای پیام
captcha