نبود تعامل کافی بین بخش‌های قرآنی کهگیلویه و بویراحمد + صوت
کد خبر: 3999060
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

نبود تعامل کافی بین بخش‌های قرآنی کهگیلویه و بویراحمد + صوت

مدیرعامل جدید اتحادیه‌ قرآنی استان کهگیلویه و بویراحمد از عدم تعامل کافی بین سازمان تبلیغات و اداره ارشاد اسلامی این استان خبر داد و گفت: اگر تعامل بین دو نهاد مذکور وجود نداشته باشد، اتحادیه نیز نمی‌تواند موفق باشد.

نبود تعامل بین سازمان تبلیغات و اداره ارشاد کهگیلویه و بویراحمد؛ سد راه فعالیت‌های قرآنی این استانبه گزارش ایکنا، استان کهگیلویه و بویراحمد را شاید بتوان کم‌اتفاق‌ترین استان به لحاظ فعالیت‌های قرآنی دانست، در دوره گذشته عملاً فعالیت خاصی از سمت اتحادیه دیده نشد و در استانی که اتحادیه آن نیز عملاً وجود نداشت مؤسسات هم یکی پس از دیگری به سمت تعطیلی رفتند. حال با برگزاری انتخابات اتحادیه و انتخاب افراد جدید امید می‌رود رویکرد بهتری جایگزین شود و فعالیت‌های قرآنی مجدداً احیا شوند.

سیدخدادوست موسوی سادات، مدیرعامل جدید اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی اتحادیه این است که تعامل کافی بین سازمان تبلیغات و اداره ارشاد اسلامی هنوز اتفاق نیفتاده و مؤسسات از اتحادیه، ارشاد و تبلیغات حمایت ندیده‌اند.

کد

وی افزود: با ایجاد این تعامل، اتحادیه می‌تواند توانمندی خود را افزایش دهد و باعث پیشرفت و سرانجام خوب مؤسسات شود، اگر تعامل بین دو نهاد مذکور وجود نداشته باشد، اتحادیه نیز نمی‌تواند موفق باشد. تقویت مؤسسات، شناخت نقاط قوت و توانایی‌‌های آن‌ها و اجرای برنامه‌های اتحادیه قرآنی به منظور دریافت حمایت‌های لازم از آن‌ها برای مؤسسات و ... از برنامه‌هایی هستند که برای آینده در نظر گرفته شده‌اند.

موسوی سادات با بیان اینکه در این استان 33 مؤسسه قرآنی وجود دارد و آمار خانه‌های قرآن‌ نیز احصا نشده است، بیان کرد: 70 درصد مؤسسات به صورت نیمه تعطیل هستند و صرفاً در فضای مجازی فعالیت دارند، با ارتباط گیری مناسب با مسئولان مؤسسات، شهر به شهر و روستا به روستا مشکلات را احصا می‌کنیم و با مسئولان استانی به جهت رفع مشکلات مؤسسات که مهم‌ترین آن، نداشتن مکان است، به رایزنی خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: در ایام شیوع بیماری کرونا هیچ کدام از مؤسساتمان به طور کلی تعطیل نشدند، معمولاً مسئولان مؤسسات، افرادی هستند که توانمندی کار کردن و اطلاعات علمی کافی را دارند اما قدرت مالی برای انجام فعالیت ندارند. از سویی مردم به دلیل فقر نمی‌توانند شهریه بپردازند، مسئولان مؤسسات نیز توانایی بالایی ندارند، خیر قرآنی هم در استان نداریم. واقعاً منابع مالی کافی و خیر برای احیا و کمک به مؤسسات وجود ندارد و هر مدیر مؤسسه‌ای فقط با توجه به توانایی مالی خودش کار می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان متأسفانه بهایی به فعالیت‌های قرآنی نمی‌دهند و برای آن ارزش قائل نیستند و حتی حاضر نیستند  که در حد سرکشی به مؤسسات در راستای ایجاد انگیزه اقدام کنند. امیدواریم در دولت جدید که رویکردهایشان بیشتر براساس معیارها، ارزش‌های انقلاب و جمهوری اسلامی و احیای ارزش‌های دینی است، با جلسات مستمر با مسئولان استانی و تشویق‌هایی که می‌توانیم برای مؤسسات داشته باشیم آن‌ها را احیا کنیم.

انتهای پیام
captcha