ساخت اولین موزه دفاع مقدس در کرمان به همت سردار سلیمانی الگویی برای تمام کشور شد
کد خبر: 3999066
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
سردار کارگر در آیین تجلیل از یک‌ میلیون پیشکسوت دفاع مقدس:

ساخت اولین موزه دفاع مقدس در کرمان به همت سردار سلیمانی الگویی برای تمام کشور شد

آیین تجلیل و تکریم سراسری یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت و افتتاح نمایشگاه «در لباس سربازی» صبح امروز با حضور رئیس جمهور و شخصیت‌های لشکری و کشوری در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

ساخت اولین موزه دفاع مقدس در کرمان توسط سردار سلیمانی الگویی برای تمام کشور شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ در ابتدای این مراسم، نمایشگاه ملی «در لباس سربازی» که گزارشی مستند از دفاع مقدس به روایت مقام معظم رهبری است با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، سرلشکر باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح و سردار بهمن کارگر افتتاح شد.

سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این که به منظور تجلیل و تکریم سراسری از یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با حضور جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم و با حضور خانواده شهدا و فعالان حوزه فرهنگی و هنری و ادبی در حوزه دفاع مقدس برگزار شد؛ بیان کرد: وظیفه خود می‌دانیم که آن دوران زرین و قطعه نورانی در کشور را در چهل و یکمین سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس زنده نگه داریم و پاسداری کنیم.

در ادامه سردار کارگر گزارشی کوتاه از اهم اقدامات انجام گرفته در هشت سال گذشته را بیان کرد و از در بیان وضعیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی که حاصل تلاش کلی جمعی دستگاه‌های لشکری و کشوری است؛ گفت: هیئت‌ امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال‌های گذشته تاکنون ۷۲۰ جلسه تشکیل داده است که یکی از نتایج آن احداث موزه‌های دفاع مقدس است و تاکنون ۲۴ موزه دفاع مقدس در سراسر کشور داریم. اولین موزه دفاع مقدس را حاج قاسم سلیمانی در کرمان ساخته‌اند که این خود یک الگو برای تمام کشور شد. سه موزه تا پایان سال افتتاح می‌شود و چندین موزه دیگر تا پایان سال ۱۴۰۴ کار آن به اتمام می‌رسد.

ساخت اولین موزه دفاع مقدس در کرمان توسط سردار سلیمانی الگویی برای تمام کشور شد

سردار کارگر ادامه داد: ۵۸ یادمان مناطق عملیاتی که مقصد راهیان نور است تاکنون به ثبت رسیده است. در حوزه راهیان نور در سال ۹۷ بیش از هفت میلیون نفر بازدیدکننده داشتیم که ۸۰ درصد آن‌ها جوانان هستند که ۷۰ درصد آنان نیز بازدید کننده بار اولی بودند. همچنین سند ملی راهیان نور به تصویب رسیده است. همه اسناد دفاع مقدس جمع‌آوری شده است که ۱۳ میلیون سند در این پروژه‌ها است. خوشبختانه به همت نیروی انتظامی در سال ۹۷ و ۹۸ هیچ تلفات جاده‌ای در حوزه راهیان نور نداشته‌ایم.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: امسال ۴۷۷ ستاد و کمیته برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سراسر کشور تشکیل شده است و ۳۲۰۰ برنامه در این ایام برگزار می‌شود. از برنامه‌های شاخص می‌توان به تجلیل و تکریم از یک‌میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، برپایی نمایشگاه ملی «در لباس سربازی»، نثار گل و عطرافشانی بیش از ۱۹ هزار گلزار شهدا، ۷۰ برنامه رونمایی از کتاب شامل بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب، ۲۰۰ همایش و ۷۹۷ مراسم تکریم و تجلیل از خانواده شهدا، ۱۴۵ یادواره شهدا و ۱۰۱ شب‌ شعر اشاره کرد.

وی افزود: با همکاری صداوسیما برنامه «روایت معیار» را در بیان رشادت‌های ایرانیان در دوران دفاع مقدس به صورت مستند معتبر نشان خواهیم داد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره نمایشگاه «در لباس سربازی» توضیح داد: برخی از اسناد برای نخستین بار است که در این نمایشگاه منتشر می‌شود و نقش مقام معظم رهبری در بازه‌های زمانی مختلف انقلاب و جنگ تحمیلی در آن بیان خواهد شد.

همچنین در این مراسم، سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی،‌رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، عیلیرضا زاکانی، شهردار تهران، سرلشکر مصطفی ایزدی، فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه خاتم‌الانبیا، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار علی فضلی، سردار مرتضی قربانی، سرلشکر حسین حسنی سعدی، جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) حضور داشتند.

ساخت اولین موزه دفاع مقدس در کرمان توسط سردار سلیمانی الگویی برای تمام کشور شد

بنابراین گزارش، در این مراسم با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و سردار محسن رضایی از صدیقه قاسمی همسر شهید فخری زاده، زهرا سادات حجازی فرزند سردار شهید سیدمحمد حجازی، سوسن عزیز محمدی همسر دکتر ابوالفضل محمدعلی زاده پزشک مدافع سلامت، میترا موسوی قویدل فرزند سیدعلی‌اکبر موسوی قویدل، نسیم چنگایی جانباز قطع نخاع ۷۰ درصد، جانباز حجت‌الاسلام یدالله ربیعی، امیر سرتیپ فضل‌الله شاهین‌راد، سردار محمد شرفی، جانباز محسن لاله‌پرور، سردار اسدالله ناصح، امیر سرتیپ اردشیر زَوالت و سردار جانباز احمد فتوحی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha