هیچ نهادی در برگزاری مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای از ما حمایت نکرد
کد خبر: 3999087
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی:

هیچ نهادی در برگزاری مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای از ما حمایت نکرد

علی‌اکبرزاده اظهار کرد: تاکنون پنج دوره مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای را برگزار کرده‌ایم اما هیچ نهاد، سازمان و دستگاهی از ما در این ماجرا حمایت نکرد و به نامه‌های ما هم جواب ندادند و حتی حمایت معنوی هم نکردند و ما با حداقل امکانات این کار را پیش می‌بریم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مرحله نیمه نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای، امروز سه‌شنبه سی‏‌ام شهریور ماه ۱۴۰۰ از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و با حضور سه گروه، برگزار شد.
 
حامد علی‌اکبرزاده، دبیر جشنواره و رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در این مراسم گفت: شاید در این مسابقات با همه داشته‌ها و اهدافی که ما برای آن بیان و تبلیغ کرده‌ایم که شامل تقویت ارتباط دانشگاه و سرمایه‌گذاران، تقویت مهارت‌های ارتباطی و کمک به شکل‌گیری تبدیل ایده به محصول یا ثروت است، این ذهنیت با برگزاری چنین رویدادهایی ایجاد شود که ما به سمت سطحی‌شدن و فرار از کارهای عمیق پیش می‌رویم، جهان امروز هم اقتضای لقمه‌های آماده را دارد لذا این سؤال به وجود می‌آید که مسابقات کتاب سه دقیقه‌ای یا پایان‌نامه سه دقیقه‌ای، ما را به این سمت می‌برد؟
وی ادامه داد: مسئله طراحان اصلی این مسابقات، مسئله انگیزه بوده و ما هم همین را مد نظر داشته‌ایم لذا ایجاد شور و نشاط علمی و فرهنگی، همواره مورد توجه ما بوده است. اما باید انگیزه در مسئولان، دست اندرکاران و سرمایه گذاران نیز ایجاد شود که این کارها را ببینند و از آن حمایت کنند. معتقدم در بخش دوم دارای مشکل هستیم و اتفاقاً به بخش اول هم لطمه می‌زند. 
 
رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تأکید کرد: تاکنون پنج دوره این مسابقات را برگزار کرده‌ایم اما هیچ نهاد، سازمان و دستگاهی از ما در این ماجرا حمایت نکرد و به نامه‌های ما هم جواب ندادند و حتی حمایت معنوی هم نکردند و ما با حداقل امکانات این کار را پیش می‌بریم. به نظرم اگر این روند ادامه داشته باشد ما هم انگیزه خود را از دست بدهیم. امیدواریم حداقل دوره فینال و دوره جدید که ششمین مرحله است مورد حمایت بخش دولتی و خصوصی قرار گیرد.
 
علی‌اکبرزاده در بخشی از سخنان خود گفت: مجموعا 322 شرکت کننده در دور پنجم این مسابقات به رقابت پرداختند که 26 نفر به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند و امروز شاهد رقابت آنها بودیم. به دلیل محدودیت‌های کرونا، اغلب واحدهای ما در جهاد دانشگاهی، مسابقات را به صورت مجازی برگزار کردند.
 
رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در پایان گفت: برگزاری مسابقات به شکل آنلاین باعث فاصله گرفتن از استانداردها شد لذا امیدواریم با روند واکسیناسیون بتوانیم فینال مسابقات را به صورت حضوری در اواخر مهرماه یا اوایل آبان ماه برگزار کنیم.
انتهای پیام
captcha