اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس از سوی مدیرکل بنیاد خراسان رضوی
کد خبر: 3999099
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس از سوی مدیرکل بنیاد خراسان رضوی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس، گفت: همایش تجلیل از ۲۰ خانواده شهید در مجتمع آیه‌های مشهد به‌صورت وبینار سراسری با حضور رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران برپا می‌شود.

اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس توسط مدیرکل بنیاد خراسان رضویبه گزارش ایکنا و به نقل از ایثار واحد خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین معصومی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، با گرامی‌داشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک معنا و مفهوم بسیار بزرگ برای تاریخ دارد، ما آغاز کننده جنگ نبودیم و در برابر جنگی که کشورهای مزدور به ما تحمیل کردند، دفاع کردیم و این دفاع همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در جنگ هشت ساله، مردم ایران تجربه‌های فراوانی کسب کردند و چهره واقعی کشورهای مزدور و منافقین در این ایام به خوبی برای مردم ایران عیان شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: بیش از 80 کشور متحد شدند تا ایران اسلامی را که به خواست مردم و بر مبنای مکتب اسلام ناب محمدی شکل گرفته بود را نابود کنند که به خواست خداوند متعال و با رهنمودهای مقام معظم رهبری توطئه‌های آنان خنثی شده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد خراسان رضوی افزود: نسل جوان جامعه به خصوص نوجوانان باید دفاع مقدس را بشناسند که در دوران بحران جنگ، ملت ایران مشکلات و اختلاف سلیقه‌ها را کنار گذاشته و برای دفاع از خاک کشورشان متحد شدند، هفته دفاع مقدس در حقیقت هفته انتقال آرمان‌ها و تجربیات نسلی است که جانفشانی، ایثار و فداکاری کردند که امنیت و عزت کشور نتیجه آن است.

معصومی به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همایش تجلیل از 20 خانواده شهید در مجتمع آیه‌های مشهد به‌صورت وبینار سراسری با حضور رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران، مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، دیدار و تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دو برنامه ورزشی در این ایام پیش بینی شده است، افزود: همایش ویلچرانی، دو چرخه سواری و پیاده روی با شعار«رهروان خمینی، پیروان حسینی» برگزار خواهد شد.

مدیر کل بنیاد خراسان رضوی افزود: مراسم یاد بود شهدای جانباز در ایوان مقصوره حرم مطهر رضوی، کنگره ملی لاله‌های سفید(شهدای منا) و آغاز اجلاسیه 3000 پیام آور ایثار در بنیاد خراسان رضوی به همراه تجلیل از خانواده شهدای منا و پیام آوران ایثار برگزار خواهد شد.

گفتنی است که سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده 17 هزار و ۳۲۱ شهید، 50 هزار و 395 جانباز و سه هزار و 392 آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.

انتهای پیام
captcha