برگزاری ختم قرآن اینترنتی در ایام اربعین از سوی آستان علوی
کد خبر: 3999124
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

برگزاری ختم قرآن اینترنتی در ایام اربعین از سوی آستان علوی

مرکز قرآن کریم آستان مقدس علوی سامانه‌ای را جهت ختم قرآن اینترنتی در ایام اربعین حسینی راه‌اندازی کرده است.  

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه الامام علی(ع)، احمد النجفی، مدیر مرکز قرآن کریم آستان علوی اعلام کرد: این سامانه قرآنی با هدف نشر فرهنگ قرآنی و استفاده از تکنولوژی و به‌کارگیری آن در کارهایی که برای دنیا و آخرت مفید هستند راه‌اندازی شده و شمار زیادی از مؤمنین در نقاط مختلف جهان می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.
 
وی افزود: این سامانه شامل ختم قرآن از راه دور به صورت گروهی است که در مناسبت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و لینک آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.
 
وی در خصوص سازوکار این سایت گفت: این ختم‌های قرآن به شکل‌های مختلف تقسیم‌بندی شده است که شامل تقسیم‌بندی بر اساس صفحات قرآن، حزب‌ها یا جزءهای قرآن است و بخش‌های قرائت شده نیز از دیگر بخش‌ها جدا می‌شود. این سایت شامل فایل صوتی تلاوت‌ها با صدای قاریان بزرگ جهان است که شرکت کننده در این طرح بر اساس تمایل خود و برای تلاوت صحیح قرآن، هریک از آنها را انتخاب می‌کند.
 
النجفی درباره رنگ‌های به کار رفته در این سایت نیز توضیح داد: رنگ سبز نشان دهنده بخش خوانده نشده است و هنگام کلیک بر روی آن، تبدیل به رنگ قرمز می‌شود که بیانگر بخش خوانده شده است. بنابراین کسی که آماده قرائت قرآن نباشد نباید بر روی این دکمه کلیک کند. با کامل شدن ختم قرآن نیز شرکت کننده اجر یک ختم کامل قرآن را دریافت خواهد کرد و به ختم جدید منتقل خواهد شد.
 
علاقه‌مندان به شرکت در این ختم قرآن می‌توانند از طریق لینک زیر اقدام کنند:
 https://quran.imamali.net/khatma
انتهای پیام
captcha