درگذشت عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی خراسان رضوی
کد خبر: 4000091
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

درگذشت عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی خراسان رضوی

سحر سلطانی، عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی خراسان رضوی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

درگذشت عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی خراسان رضویزنده‌یاد سحر سلطانی، دانشجوی دکتری علوم اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد و محقق حوزه توسعه پایدار با تمرکز بر موضوعات فقر و نابرابری بود. ایشان به عنوان عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در گروه توسعه پایدار شهری و منطقه­‌ای، علاوه بر مشارکت در بسیاری از طرح‌­ها و پروژه‌­های پژوهشی از جمله سند آمایش سرزمین، سند اشتغال و سرمایه­‌گذاری، طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی، طرح برنامه راهبردی ـ عملیاتی گردشگری استان و سند صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، بسیاری از پروژه‌­های خرد و متوسط را نیز به انجام رسانده است بطوریکه جمعاً در بیش از 30 طرح پژوهشی مجری یا همکار بوده است.

سمت و سوی مطالعات علمی ایشان، طی سال­‌های اخیر بر محور فقر و نابرابری اقتصادی متمرکز بوده است. همچنین، مباحث اقتصاد مسکن و اقتصاد رفتاری نیز از جمله موضوعات مورد علاقه در مسیر کار علمی ایشان بوده است. فعالیت ایشان در برگزاری همایش‌­ها و نشست‌­های مختلف در زمینه اقتصاد شهری، مدیریت کسب و کار، اقتصاد گردشگری و اقتصاد کشاورزی شایان توجه است که بیانگر روحیه برون­‌گرای علمی و اجرایی ایشان بود.

ایشان همچنین، در تألیف کتاب­‌هایی در زمینه‌­های استراتژی­‌های توسعه صنعت و معدن استان، چالش­‌ها و آینده­ گردشگری در ایران و همچنین اقتصاد رفتاری مشارکت داشته‌­اند. از جمله اقدامات منحصر به فرد این جهادگر، فعالیت بین گروهی و برون‌گروهی ایشان در حوزه پژوهش و اجراست.

این پژوهشگر فقید پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در مطالعات بین­‌رشته‌­ای از جمله گردشگری، اجتماعی و مدیریت و برنامه‌­ریزی فعال بود و فعالیت علمی ایشان با توجه به رویکرد نظری و تخصصی که داشت، در زمینه‌­های اجتماعی، مدیریت و برنامه‌­ریزی، روانشناسی و اقتصاد بوده است. صداقت، گذشت، روحیه جمعی و دلسوزانه ایشان چه در زندگی اجتماعی و چه در همکاری­‌های علمی، شاخصه فعالیت ایشان بود. از آنجایی که اجرای طرح‌­های پژوهشی و به‌ویژه طرح‌­های کلان، نیازمند نظام­‌مندی ساختار تیم اجرایی و همراهی و همکاری مناسب است، این روحیه به‌عنوان یک محرک و مشوق در اجرای بهتر فعالیت‌­های پژوهشی حوزه علوم انسانی در جهاددانشگاهی قلمداد می‌شود.

زنده‌یاد سحر سلطانی متولد سال 1356، از سال 1387 فعالیت خود را در سازمان جهاددانشگاهی مشهد آغاز کرد، وی در روز گذشته دوم مهرماه سال جاری، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

در پی درگذشت زنده یاد سحر سلطانی، عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی مشهد و دانشجوی دکتری دانشگاه فردوسی، سازمان جهاددانشگاهی و دانشگاه فردوسی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت درگذشت این عضو جهاددانشگاهی با خانواده آن مرحومه ابراز هم‌دردی کردند.

 خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) شعبه خراسان رضوی، درگذشت این پژوهشگر فقید را به خانواده، همکاران و دوستان ایشان تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام
captcha