اعلام پایگاه‌های فعال اهدای خون در اربعین حسینی
کد خبر: 4000370
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

اعلام پایگاه‌های فعال اهدای خون در اربعین حسینی

پایگاه‌های فعال اهدای خون در اربعین حسینی از سوی اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی اعلام شد.

اعلام پایگاه‌های فعال اهدای خون در اربعین حسینیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی به همه هموطنان و به‌ویژه مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، مشخصات پایگاه‌های فعال اهدای خون  استان را اعلام کرد.

بنا بر این اطلاعیه در این ایام در مشهد مقدس،  در پنجم مهرماه مصادف با اربعین شهادت سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(ع)، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پایگاه اهدای خون مستقر در مرکز رفاهی دانشگاه واقع در خیابان دانشگاه، روبروی خیابان کفایی و پایگاه اهدای خون ثامن واقع در ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست ورودی حرم مطهر رضوی صبح آماده پذیرش داوطلبان مؤمن و ایثارگر اهدای خون خواهند بود.

 بر اساس این اعلامیه، ساعت پذیرش پایگاه‌های فعال اهدای خون در ایام فوق در نوبت صبح از ساعت 8 تا 13 و نوبت عصر از 15 تا 18:30 خواهد بود.

همراه داشتن اصل کارت ملی و ماسک الزامی است و اهداکنندگان می‌توانند برای روزهایی غیر از این ایام با ثبت نام اینترنتی در سامانه nobatdehi.ibto.ir زمان مراجعه خود در پایگاه‌های اهدای خون را کاهش داده و موجبات بهتر اجرا شدن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را فراهم کنند.

روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ضمن دعوت عموم به مشارکت در این اقدام خداپسندانه، به شهروندانی که به هر دلیل هنوز موفق به مراجعه به پایگاه‌ها و اهدای خون نشده‌اند توصیه کرد تا این ایام را فرصتی مغتنم برای آغاز این تجربه حیاتی دانسته و به جمعیت اهداکنندگان بی‌دریغ زندگی بپیوندند.

شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن بیش از 50 کیلوگرم، سن بین 18 تا 60 سال، رعایت فواصل اهدای خون حداقل به مدت 8 هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون در سال برای بانوان سالانه سه بار و برای آقایان سالانه چهار بار، پرهیز ار رفتارهای غیر بهداشتی و همچنین برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی است.

انتهای پیام
captcha