تبیین ابعاد قیام حسینی در حرم مطهر رضوی
کد خبر: 4000429
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

تبیین ابعاد قیام حسینی در حرم مطهر رضوی

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به مناسبت فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده که تبیین ابعاد قیام حسینی از آن جمله است.

تبیین ابعاد قیام حسینی در حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از آستان‌نیوز، ویژه‌ برنامه‌های اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی، از روز یکشنبه 4 مهرماه از ساعت 16:30 در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز می‌شود. در این مراسم حجج‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی و مهدی شریعتی‌تبار در سخنانی به تبیین ابعاد قیام حسینی می‌پردازند و در ادامه مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) در سوگ سید و سالار شهیدان مرثیه سرایی خواهند کرد.

از ساعت 20 نیز بخش دوم این مراسم در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری سخنرانی این مراسم را بر عهده خواهد داشت و امیر عارف مداح و ذاکر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی می‌پردازد. زیارت وارث نیز در قالب پویش بین المللی «شب اربعین» توسط مجتبی رمضانی قرائت خواهد شد.

ویژه‌برنامه‌های روز اربعین حسینی(5 مهرماه) نیز از ساعت 9:30 صبح در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد آغاز می‌شود. آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی سخنران این مراسم خواهد بود و در ادامه هادی الهی مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) به مرثیه‌سرایی می‌پردازد.

دیگر مراسم روز اربعین حسینی با سخنرانی حجج‌‌الاسلام محمدجواد نظافت و مهدی شریعتی‌تبار از ساعت 16:30 در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار می‌شود و پس از آن زیارت امین‌الله توسط علی ملائکه قرائت خواهد شد، همچنین شعرخوانی و قرائت حدیث شریف کساء از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

مراسم شام اربعین حسینی نیز پس از قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، با دکلمه‌خوانی سلمان رحمان‌زاده در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز می‌شود و پس از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، میثم مطیعی مداح و ذاکر اهل بیت(ع) به مداحی و ذکر مصیبت می‌پردازد.

قرائت زیارات و ادعیه در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های مناسبتی اربعین اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهر رضوی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha