رونمایی از قدیمی‌ترین نسخه‌ خطی «نوحه‌الاحزان و صیحه‌الاشجان» در موزه حرم رضوی
کد خبر: 4000442
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

رونمایی از قدیمی‌ترین نسخه‌ خطی «نوحه‌الاحزان و صیحه‌الاشجان» در موزه حرم رضوی

همزمان با اربعین سیدوسالار شهیدان از قدیمی‌ترین نسخه خطی «نوحه‌الاحزان و صیحه‌الاشجان» در موزه حرم رضوی رونمایی می‌شود.

رونمایی از قدیمی‌ترین نسخةخطی «نوحه‌الاحزان و صیحه‌الاشجان» در موزه حرم رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از گنجینه رضوی، همزمان با فرا رسیدن اربعین شهادت امام حسین(ع)، نود و هفتمین برنامه سه‌شنبه‌های علمی‌فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با رونمایی یکی از قدیمی‌ترین نسخ خطی عاشورایی برگزار می‌شود.

جواد فرهمندنژاد، رئیس اداره پژوهش معاونت موزه‌‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اعلام خبر رونمایی از نسخه‌خطی «نوحه‌الاحزان و صیحه‌الاشجان» اظهار کرد: این نسخه به لحاظ تاریخ کتابت، قدیمی‌ترین نسخه در کتابخانه‌های ایران است.

وی افزود: نسخه «نوحه‌الاحزان و صیحه‌الاشجان» که به خط مؤلف کتابت شده، دارای یک مقدمه، پنج مسلک و خاتمه در 172 برگ است.

رئیس اداره پژوهش معاونت موزه‌‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اظهار کرد: در این مراسم از لوح فشرده معرفی موزه رضوی ویژه افراد ناشنوا و کم‌شنوا رونمایی خواهد شد.

جواد فرهمندنژاد بیان کرد: مراسم رونمایی از این اثر سه‌شنبه 6 مهرماه به‌صورت وبیناری با سخنرانی محمدرضا نوری کوهبنانی، با موضوع «ویژگی‌های امام حسین(ع) در زیارت اربعین» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت هم‌زمان برنامه را از طریق لینک https://webinar.aqr.ir/farhangi دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha