آئین رونمایی از کتاب «جوشن حسینی: هزار سلام بر حضرت حسین(ع)»
کد خبر: 4000452
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
با حضور سیدمهدی شجاعی؛

آئین رونمایی از کتاب «جوشن حسینی: هزار سلام بر حضرت حسین(ع)»

آئین رونمایی کتاب «جوشن حسینی: هزار سلام بر حضرت حسین(ع)» با حضور نویسنده کتاب و مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در استودیو کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

آئیین رونمایی از کتاب «جوشن حسینی: هزار سلام بر حضرت حسین(ع)» برگزار شدبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در آئین رونمایی کتاب «جوشن حسینی: هزار سلام بر حضرت حسین(ع)» که با حضور سیدمهدی شجاعی، نویسنده کتاب در استودیو کتاب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت دفاع‌مقدس، گفت: امسال نیز همچون سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا با پای دل، زائر ساحت حضرت امام حسین(ع) هستیم.

سبزیان بیان کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوب در طی دو سال گذشته در کتابخانه‌های عمومی استان که در ایام کرونا رخ داد، تبدیل این فرهنگسرای اجتماعی به عزاخانه‌های اهل‌بیت(ع) به ویژه سیدوسالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) با محوریت کتاب است.

وی با اشاره به اهداف امام حسین(ع) از قیام کربلا، افزود: حماسه عاشورا و قیام کربلا در راستای دانایی مردم و عبور از جهالت در مسیر زندگی و شناخت اهل‌بیت(ع) بوده است و این خود ادله محکمی بر این مساله است که امام حسین(ع) امام دانایی و فضیلت است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون دو دوره حسینیه کتاب در ایام محرم وصفر در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شده است، عنوان کرد: امسال نیز همچون سالیان گذشته کتابخانه‌های عمومی پرچم عزاداری امام حسین(ع) را با محوریت کتاب و با شعار «یا حسین! زیر علمت کتاب می‌خوانم» برافراشته و اقدام به برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگ به‌صورت حضوری و مجازی برای ادای دین به ساحت اهل‌بیت(ع) کرده‌اند.

در ادامه سید مهدی شجاعی، نویسنده کتاب «جوشن حسینی: هزار سلام بر حضرت حسین(ع)» در خصوص انتخاب نام کتاب، تصریح کرد: خواندن دعای جوشن‌کبیر به واسطه بخشیده شدن گناهان و عاقبت‌بخیری افراد است. گاهی پیش آمده که قلبا و بدون هیچ مقدمه‌ای به اهل‌بیت(ع) سلام عرض می‌کنیم، در این خصوص فردی از یاران امام علی(ع) به ایشان می‌فرمایند: «چطور است که بعضا ناگهانی به اهل‌بیت(ع) سلام عرض می‌کنیم» حضرت می‌فرمایند«به این دلیل است که ما دائما در حال سلام به بندگان و مومنان خدا هستیم و در واقع شما جواب سلام ما را می‌دهید». حضرت علی(ع) در خصوص کرامات امام حسین(ع) می‌فرمایند: «همه ما کشتی نجات هستیم اما کشتی حسین بزرگتر و سریع‌تر است».

وی در خصوص انگیزه نگارش این کتاب، افزود: فرستادن سلام به ساحت امام‌حسین(ع) از فضای مجازی و به صورت کاملا اتفاقی آغاز شد و بعدها به این نتیجه رسیدم که اگر این سلام تبدیل به هزاران سلام شود بی‌شک باعث جذب کرامات امام حسین(ع) و حفاظت انسان در زندگی دنیوی و اخروی می‌شود.

شجاعی در خصوص عدم قراردادن مقدمه در اول کتاب، گفت: «سلام مقدمه‌ای بر هر چیز است و نیازی به تکمیل شدن و توضیح ندارد.» کتاب «جوشن حسینی» نیز در بردارنده هزاران سلام به ساحت امام حسین(ع) به امید دریافت کرامات از جانب ایشان است.
نویسنده کتاب «جوشن حسینی» ضمن ابراز خرسندی از این مراسم و تشکر از دست اندکاران خیر و گمنامی که در تهیه این اثر یاری رسان بوده اند، افزود: 15روز قبل افتخار این را داشتم که با حضور در حرم حضرت امام حسین(ع) با خوانش فرازی از کتاب ضمن تقدیم اثر به ساحت ایشان، رونمایی معنوی نیز از این کتاب داشته باشم.
در پایان از پوستر کتاب «جوشن حسینی: هزار سلام بر حضرت حسین(ع)» نیز رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha