نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه قرآن و عترت کوثر در گلستان
کد خبر: 4002729
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه قرآن و عترت کوثر در گلستان

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر گلستان با اشاره به اینکه این مرکز از مؤسسه‌های برتر قرآنی در استان است، گفت: مؤسسه قرآنی کوثر از سال 1389 با هدف توسعه، ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) تأسیس شده است.

ارسالی چهارشنبه//تشریح فعالیت‌های موسسه قرآن و عترت  کوثر در گلستانمحترم قلی‌پور، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان بیان کرد: مؤسسه‌ فرهنگی قرآن و عترت کوثر از سال 1389 با هدف توسعه، ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) تأسیس شد و تاکنون در حوزه‌های مختلفی از جمله آموزش‌های تخصصی و عمومی فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های این مؤسسه برای گروه‌های سنی مختلف اعم از کودکان و بزرگسالان ویژه آقایان و بانوان طراحی شده است. کلاس‌های آموزشی ویژه کودکان در زمان صبح، بانوان در تایم بعدازظهر و آقایان در شب برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت کوثر گلستان اظهار کرد: در این مؤسسه دوره‌های مختلفی از جمله دوره‌های تربیت مربی تجوید، مفاهیم، کودک، تدبر، معارف، سبک زندگی، نهج‌البلاغه، کارگاه سبک زندگی و مهارت‌های زندگی، اخلاق کاربردی مشاوره دینی و مذهبی، دوره فرهیختگان، کلاس‌های هنری، نقاشی و خطاطی ‌برگزار شده است. اکنون نیز دوره‌های آموزش آیات کوتاه اخلاقی و کاربردی در قالب شعر، داستان، نقاشی و روخوانی قرآن در قالب کتاب کار برای علاقه‌مندان  ارائه می‌شود.

قلی‌پور با بیان اینکه این مؤسسه در حال حاضر 300 بانوی حافظ کل قرآن و 80 حافظ آقا و 500 قرآن‌آموز در سنین مختلف دارد، افزود: برگزاری 3 نمایشگاه قرآنی، 7 همایش قرآنی و 20 کارگاه سبک زندگی قرآنی از فعالیت‌های این مؤسسه در سه ماه اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه این مؤسسه از مؤسسه‌های برتر قرآنی در گلستان معرفی شده است، بیان کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی به مناسبت‌های مختلف مذهبی و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه ماسک و مواد ضدعفونی در زمان شیوع ویروس کرونا توسط فعالان و قرآن آموزان را می‌توان از دیگر فعالیت‌های این مرکز دانست.

مدیر مؤسسه قرآنی کوثر به برگزاری کلاس فرهیختگان فردا ویژه دختران 11 تا 18 سال اشاره کرد و بیان کرد: این برنامه هفته‌ای یک بار با رویکرد ترویج فرهنگ قرآنی و جذب دختران به فعالیت‌های قرآنی در قالب آموزش قرآن، احکام و کلاس‌های فرهنگی مثل خطاطی، خیاطی و نقاشی ارائه می‌شود.

قلی‌پور با بیان اینکه این مؤسسه دارای 49 کلاس و 29 مربی قرآن است که در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند، افزود: مؤسسه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که می‌توان به ایجاد برنامه‌هایی برای بالا بردن سواد رسانه‌ای مربیان قرآنی و تهیه اینترنت رایگان برای آموزش مجازی قرآن‌آموز اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha