افزایش فعالیت مؤسسه قرآنی بیت‌‌الحفاظ جوادالائمه‌(ع) در ایام کرونا
کد خبر: 4003619
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

افزایش فعالیت مؤسسه قرآنی بیت‌‌الحفاظ جوادالائمه‌(ع) در ایام کرونا

مؤسسه بیت‌الحفاظ جوادالائمه(ع) یکی از مؤسسات فعال قرآنی کرمان در شهر زنگی‌آباد است که در شرایط کنونی کرونا از سراسر کشور بیش از هزار نفر قرآن‌آموز به‌صورت تلفنی و مجازی را تحت پوشش قرار داده است.

فاطمه ایرانمنش، مسئول مؤسسه قرآنی بیت‌ الحفاظ جوادالائمه‌(ع) و از حافظان برجسته قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان بیان کرد: مؤسسه بیت الحفاظ جوادالائمه(ع) یکی از مؤسسات فعال قرآنی شهر زنگی‌آباد در استان کرمان است. این مؤسسه از سال 98 تأسیس شده اما فعالیت رسمی خود را از سال 1394 آغاز کرد البته این مرکز قبل از تأسیس به‌عنوان خانه قرآن جواد‌ الائمه(ع) و زیر نظر سازمان تبلیغات کرمان مشغول فعالیت بود.

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت مؤسسه در زمینه آموزش حفظ قرآن است، افزود: البته در کنار آموزش حفظ قرآن آموزش‌های دیگری مانند تفسیر، روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، تفسیر، مفاهیم و غیره برای علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت الحفاظ جوادالائمه(ع) با بیان اینکه آموزش در این مرکز برای قرآن آموزان از سه سال به بالا است، گفت: پیش از شیوع بیماری کرونا که کلاس‌ها به‌صورت حضوری تشکیل می‌شد بیشتر قر‌آن‌آموزان را رده سنی خردسال و نوجوان تشکیل می‌دادند اما در شرایط کنونی با برپایی کلاس‌ها مجازی و تلفنی، علاقه‌مندان در همه رده‌های سنی در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

ایرانمنش با بیان اینکه مؤسسه بیت الحفاظ زنگی‌آباد مجری طرح حفظ غیر حضوری اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان است، تصریح کرد: کرونا تأثیر منفی بر فعالیت‌های مؤسسه نداشت و فقط کلاس‌های آموزش حضوری تعطیل شد. با تداوم آموزش و فعالیت‌های مؤسسه به‌صورت غیر حضوری، اکنون قرآن آموزان بسیاری در این مؤسسه از سراسر کشور تحت پوشش هستند به طوری که تعداد آنها در مرحله آموزش تلفنی و مجازی بیش از یک هزار نفر است.

مسئول مؤسسه بیت الحفاظ جوادالائمه(ع) با بیان اینکه مؤسسه بیت الحفاظ غیر از برگزاری کلاس‌های قرآن، فعالیت‌های دیگری هم انجام می‌دهد، ادامه داد: برگزاری مراسمات مذهبی، برپایی مسابقات قرآنی و فرهنگی در سطح استان و کشور، برگزاری همایش و محافل قرآنی با حضور قاریان و حافظان کشوری و بین‌المللی و توزیع بسته‌های حمایتی در زمان کرونا از جمله برنامه‌های اجرایی این مرکز است.

انتهای پیام
captcha