سلسله نشست‌های توسعه آیات‌الاحکام در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)
کد خبر: 4003964
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

سلسله نشست‌های توسعه آیات‌الاحکام در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

سلسله نشست‌های علمی توسعه آیات‌الاحکام با هدف استفاده بیشتر فقهی از ظرفیت‌های قرآنی از سوی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار خواهد شد.

ارسال// نشست‌های «توسعه‌پذیری آیات‌الاحکام» برگزار می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین حسین شم‌آبادی، دبیر علمی گروه پژوهشی فقه قرآن و حدیث مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: گروه پژوهشی فقه قرآن و حدیث مرکز  فقهی ائمه اطهار(ع) بعد از مطالعات و بررسی به این نتیجه رسیده که یکی از مسائل محوری بحث توسعه‌پذیری آیات‌الاحکام است و در این صورت وجود 500 آیه با عنوان آیات‌الاحکام توسعه زیادی خواهد یافت و موضوعات متعدد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و ... را شامل خواهد شد. لذا سلسله نشست‌هایی با عنوان توسعه آیات‌الاحکام در دستور کار گروه پژوهشی فقه قرآن و حدیث مرکز  فقهی ائمه اطهار(ع) قرار گرفته و با حضور صاحبنظران و استادان سطح خارج حوزه به بحث گذاشته خواهد شد.

شم‌آبادی تصریح کرد: آیت‌الله فاضل لنکرانی و آیت‌الله عندلیب همدانی، از اساتید حوزه، حجج اسلام محمد فاکر میبدی، عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص)، خالدالغفوری، استاد حوزه، نقی‌پورفر، استاد دانشگاه قم، سیدجعفر صادقی فدکی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و محسن قمرزاده، مدیر گروه پژوهشی فقه قرآن و حدیث مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در این سلسله نشست‌ها به ارائه دیدگاه خود خواهند پرداخت.

وی افزود: روز و ساعت برگزاری هر نشست به صورت جداگانه و با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد تعیین و اطلاع‌رسانی خواهد شد و پژوهشگران می‌توانند به صورت وبیناری از این نشست‌ها استفاده کنند و البته تعداد محدودی هم در جلسه حضور خواهند داشت.

شم‌آبادی بیان کرد: این جلسات زمینه پژوهش‌های فاخر و تبادل نظر را برای حوزویان و دانشگاهیان فراهم خواهد کرد و مباحث در قالب کتاب چاپ می‌شود. 

انتهای پیام
captcha