ثبت ۹ وقف جدید از ابتدای امسال در کاشمر
کد خبر: 4004425
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

ثبت ۹ وقف جدید از ابتدای امسال در کاشمر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: از ابتدای امسال ۹ وقف جدید به ارزش ۱۷ میلیارد ریال به ثبت رسیده است که البته نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

ثبت 9 وقف جدید از ابتدای امسال در کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر، شامگاه گذشته 20 مهرماه، در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه طی یک‌سال گذشته تعداد 18 وقف جدید به ارزش 24 میلیارد و 150 میلیون ریال به ثبت رسیده است، اظهار کرد: از این تعداد 9 وقف از ابتدای امسال تاکنون به ارزش 17 میلیارد ریال به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز تغییر نداشته است.

وی افزود: چهار وقف از 9 مورد وقف، خیرات و مبرات است و سعی می‌شود با دادن مشاوره‌های لازم به گونه‌ای وقف صورت گیرد که در آینده هم بتوانند نیازهای روز را برطرف کنند.

نیساری با اشاره به اینکه دهه وقف تا 24 مهرماه ادامه دارد گفت: محفل انس با قرآن کریم، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، برگزاری شب شعر، نواختن زنگ وقف، آئین تکریم از مدافعان سلامت، اهداء دو دستگاه اکسیژن‌ساز و اجرای طرح احسان ماندگار و توزیع 200 بسته معیشتی بین نیازمندان و همایش استانی یاوران وقف از جمله برنامه‌های دهه وقف است.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته، هفت مرحله رزمایش مواسات و همدلی برگزار شده و از محل درآمد موقوفات 3200 بسته معیشتی با صرف 10 میلیارد ریال نیز توزیع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر همچنین از توزیع بیش از 70 هزار پرس غذای گرم طی یکسال گذشته به مناسبت‌های مختلف از جمله شهادت‌ها و ولادت‌های ائمه در بین خانواده‌های نیازمند شهرستان خبر داد و گفت: امسال دو دستگاه اکسیژن‌ساز به ارزش 500 میلیون ریال و 30 عدد کپسول اکسیژن‌ به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای بیماران نیازمند خریداری شده است.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته بیش از 3250 نفر روز کار به‌عنوان کارگر در بقاع متبرکه مشغول به کار بوده‌اند که 4 میلیارد و 900 میلیون ریال نیز پرداخت شده است.

نیساری با بیان اینکه هم‌زمان با ماه محرم و صفر و اجرای برنامه هر خانه یک حسینیه 500 پرچم در سر درب منازل نصب و 400 روضه خانگی نیز توسط مرکز افق امام‌زاده سید حمزه(ع) اجرا شده است، اجرای طرح شمیم خدمت در آستان مقدس امام‌زاده سید محمد(ع) با احداث کارگاه تولید لباس و بلوکه‌زنی و به کارگیری 13 نفر با هزینه‌ای بالغ‌  بر 950 میلیون ریال را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

وی گفت: طی یک سال اخیر بیش از 20 مراسم ملی و مذهبی با حضور سخنرانان و مداحان استانی و کشوری و به کارگیری 128 نفر مبلغ اعزامی از قم و مبلغ بومی برای برگزاری مراسم‌ مختلف برگزار شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر تصریح کرد: سرمایه‌گذاری از محل عواید موقوفات،  احداث دو واحد مسکونی با هزینه 15 میلیارد ریال و احداث یک سوله صنعتی با هزینه 10 میلیارد ریال ارزش افزوده بالغ‌ بر 75 میلیارد ریال را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه یک واحد تجاری اقامتی با سرمایه‌گذاری چهار موقوفه با اعتباری بالغ‌ بر 20 میلیارد ریال در حال انجام است، ادامه داد: در یک‌سال گذشته برای سندهای مالکیت موقوفات تعداد 350 جلد سند دفترچه‌ای قدیمی به سند مالکیت تک‌برگی تبدیل شده و همچنین نسبت به ثبت مالکیت موقوفات در مساحتی بالغ‌ بر هزار هکتار اقدام شده که با این اقدام 300 رقبه دارای سند مالکیت می‌شود.

نیساری عنوان کرد: اقلام مصرفی 32 مسجد و حسینیه که توان برگزاری مراسم عزاداری را نداشتند نیز در قالب اجرای طرح شمیم حسینی به ارزش 500 میلیون ریال توزیع شد.

وی با بیان اینکه در هر هفته به طور متوسط پنج برنامه و مراسم در امام‌زاده سید حمزه (ع) برگزار می‌شود، گفت: بر خلاف گذشته از سال 1389 اراضی موقوفات دیگر به مردم واگذار نمی‌شود و آنها می‌توانند در این اراضی سرمایه‌گذاری کنند که به نفع سرمایه‌گذار و موقوفات است.

 

انتهای پیام
captcha