مهم‌ترین مشکل مؤسسات قرآنی لرستان نداشتن مکان است
کد خبر: 4004529
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
مدیر مؤسسه قرآن کوثر نبی ولایت:

مهم‌ترین مشکل مؤسسات قرآنی لرستان نداشتن مکان است

مدیرعامل مؤسسه قرآن کوثر نبی ولایت خرم‌آباد نداشتن مسکن مستقل را مهمترین مشکل مؤسسات قرآنی لرستان دانست و گفت: برخی از مؤسسات قرآنی به‌دلیل مشکلات مالی و امور مالیاتی به‌صورت کامل تعلیق شدند.

کوثر نبی ولایتفرشته سعیدی‌نیا، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر نبی ولایت خرم‌آباد، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا تعدادی از مؤسسات قرآنی استان به‌علت مشکلات مالی، که سالیان زیادی است با آن‌ دست و پنجه نرم می‌کنند و در این ایام به اوج خود رسیده، به حالت تعلیق درآمده‌اند.

وی ادامه داد: در گذشته مشکلی به‌عنوان اسکان مؤسسات کمتر داشتیم اما اکنون بیشتر مؤسسات تجهیزات خود را در انبارها و منازل خود نگهداری می‌کنند این در حالی‌است که برخی از این مؤسسات حتی توانمندی لازم برای تولید مطالب چندرسانه‌ای و حضور قوی و پررنگ‌ در فضای مجازی را نیز ندارند.

سعیدی‌نیا با اشاره به این‌که مالیات یکی دیگر از مشکلات و مسائل گریبان‌گیر مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت است، اضافه کرد: با وجود اینکه ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم مؤسسات قرآنی را از پرداخت مالیات معاف کرده است، اما همچنان این مشکل وجود دارد و مؤسسات که نمی‌توانند هزینه‌های خود را تأمین کنند، قادر نیستند هزینه حسابرس را پرداخت کنند و حتی در تنظیم دفاتر مالی و اظهارنامه مالیاتی مشکل دارند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر نبی ولایت خرم‌آباد ادامه داد: تاکنون چندین دوره آموزشی در رابطه با نحوه پر کردن اظهارنامه مالیاتی و تنظیم دفاتر مالی برای مؤسسات قرآنی در سطح استان توسط مسئولان برگزار شده که توانسته گوشه‌ای از مشکلات مؤسسات در این زمینه را حل کند اما همچنان برخی از مؤسسات با مشکلات مالیاتی دست چپ پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکل دیگر ما تولید محتوا برای حضور پررنگ در فضای مجازی است، اظهار کرد: ما برای اینکه فشار کمتری از نظر مالی به مؤسسه وارد شود سعی کرده‌ایم در این مسیر از ظرفیت‌های مؤسسه و خود قرآن‌آموزان استفاده کنیم که در این راستا کمابیش محتواهایی تولید شده اما برای ادامه راه به صورت حرفه‌ای‌تر به امکانات و منابع مالی نیاز داریم.

سعیدی‌نیا، بیان کرد: یکی از انتظارات ما از مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط با حوزه قرآن مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و به ویژه تبلیغات اسلامی این است که در زمینه تولید محتوا ما را یاری کنند که بتوانیم گوشه‌ای از فضای مجازی را در دست گرفته و کار فرهنگی قرآنی انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha