گردهمایی «آینده روشن» در حرم مطهر رضوی برگزار شد
کد خبر: 4004663
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

گردهمایی «آینده روشن» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

آیین افتتاحیه رتبه‌های برتر آزمون سراسری با عنوان «آینده روشن» امروز ۲۱ مهرماه، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

گردهمایی «آینده روشن» در حرم مطهر رضوی برگزار شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیین افتتاحیه رتبه‌های برتر آزمون سراسری با عنوان «آینده روشن»، امروز 21 مهرماه، به‌همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آستان قدس رضوی برگزار شد.

این برنامه که به میزبانی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تلاوتی چند از آیات روح‌بخش الهی توسط روح‌الله لسان‌طوسی، از قاریان بین‌المللی و از خادمان بارگاه منور رضوی همراه بود.

انتقال میراث فرهنگی و تعمیق هویت ملی و دینی دانشجویان

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در حاشیه این مراسم، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مهم نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها توجه به نخبگان دانشگاهی است. با این هدف که هویت دینی، ملی و جمعیت دانشجویی نخبه را بتواند تامین و ارتقا دهد. همانطور که این دانشجویان در درس ویژه هستند، بایستی در مواجهه تربیتی متفاوت دیده شوند.

وی ادامه داد: نهاد نمایندگی رهبری از امسال، رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ را هدف‌گیری کرد و بنا را بر این گذاشتیم که هر سال این افراد نخبه را به زیارت امام هشتم(ع) دعوت کنیم تا بهانه‌ای برای آغاز فعالیت‌ها شود. آغاز راه با زیارت است، اما در دبیرخانه نهاد رهبری، سازماندهی نخبگان در دست اجراست و در هر دفتر نهاد رهبری دانشگاه‌های نخبه‌پذیر، کانون و تشکیلاتی را برای نخبگان طراحی می‌کنیم که آنها به‌صورت دائم برای حمایت از این دانشجویان خدمات‌دهی و ساماندهی فعالیت‌های افراد را متناسب با برنامه‌ها تنظیم کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: در این مراسم، بیش از 500 دانشجوی برتر رشته علوم‌تجربی از دانشگاه‌های مهم علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، دانشگاه تبریز، دانشگاه شیراز و غیره شرکت کردند. برگزاری این مراسم را چهار ضلع نهاد رهبری، وزارت بهداشت و درمان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آستان قدس رضوی بر عهده دارند.

وی بیان کرد: برنامه‌ها ترکیبی از برنامه‌های معنوی، زیارتی، آموزشی و سازماندهی است. اعتقاد داریم دانشجویان باید در کنار درس و نخبگی علمی خودشان، برای مواجهه با زندگی نیز مهارت کسب کنند. بنابراین هدف از برگزاری این مراسم انتقال میراث فرهنگی دینی و تثبیت و تعمیق هویت ملی و دینی دانشجویان است.

کرمی بیان کرد: جمعیت هدف ما ممکن است به‌جای دیگر بروند و بایستی هویت دینی و ملی خود را حفظ کنند تا در صورت ادامه مسیر این هویت پای بر جای بماند و وفادار به آرمان‌های کشورشان باشند و دغدغه خدمت به مردم را همیشه به همراه داشته باشند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور، معاون فرهنگی ـ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، عباس شیراوژن، معاون دانشجویی ـ فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرامرز قراملکی، رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی فاطمی‌پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها طی سخنانی تصریح کرد: باید هویتی جمعی از خواهران و برادران ایجاد کنیم و به‌واسطه آن هویت جمعی مسیری را برای اثرگذاری در جامعه داشته باشیم و برای خود نقش تعیین کنیم.

عباس شیراوژن، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت نیز بیان کرد: ما هیچ اتفاق تصادفی در عالم نداریم زیرا همه مسائل حساب و کتاب و برنامه‌ریزی دارد و حضور دانشجویان نخبه در حرم مطهر رضوی قطعا براساس دعوت خاص است.

همچنین، فرامرز قراملکی، رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در جامعه ما یک فرهنگ و ارتباط غنی وجود دارد که می‌تواند همه حرفه‌ها را از هرگونه تعمیم‌نگری خدمات حرفه‌ای سلامت نگه دارد که آن، اتصال معنابخش به عظمتی بی‌پایان است.

انتهای پیام
captcha