اثرگذاری در جامعه با ایجاد هویت جمعی میسر می‌شود
کد خبر: 4004741
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

اثرگذاری در جامعه با ایجاد هویت جمعی میسر می‌شود

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید یک هویت جمعی از خواهران و برادران ایجاد کنیم تا به واسطه آن هویت جمعی مسیری را برای اثرگذاری جامعه داشته باشیم و برای خود نقش تعیین کنیم.

اثرگذاری در جامعه با ایجاد هویت جمعی میسر می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فاطمی‌پور، معاون فرهنگی-سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، امروز 21 مهرماه، در رویداد رتبه‌های برتر آزمون سراسری با موضوعی تحت‌عنوان «آینده روشن» که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان امر در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصمیم گرفتند که برای دانشجویان نخبه برنامه ویژه‌ای درنظر بگیرند، زیرا اعتقاد داریم که این امر می‌تواند، هویت نخبگانی را حول محور علم، دانش و دانشگاه صورت گیرد.

وی ادامه داد : این نخبگان افرادی هستند که می‌توانند تاثیرگذارتر و موتور محرک باشند و دیگران را با خود همراه کنند. همچنین می‌توانند نقش خود را برای دانشگاه و کشور ایفا کنند و اثرگذار باشند. به همت متولیان امر که نهاد رهبری، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آستان قدس رضوی هستند، این برنامه طراحی شد.

معاون فرهنگی-سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: قصد داریم به این امر مهم با همراهی دانشجویان به هدف خود دست یابیم و در ساختن آینده، موثر باشیم. دانشجویان نخبه، امروز در به دست آوردن شرایط موفق بودند و چند سال تلاش کردند تا به آن هدف برسند. تلاش ما در این برنامه این است که برگزاری چنین مراسم‌هایی ادامه‌ داشته‌باشد و قصد نداریم با این برنامه به پایان برسد. بنابراین باید یک هویت جمعی از خواهران و برادران ایجاد کنیم تا به واسطه آن هویت جمعی مسیری را برای اثرگذاری جامعه داشته باشیم و برای خود نقش تعیین کنیم.

وی بیان کرد: ما به دانشجویان نخبه در آرام کردن فضا، امیدواری به آینده و نیز آگاهی از اتفاقاتی که در بیرون رخ می‌دهد، کمک می‌کنیم، گاهی اوقات مواردی در رسانه و فضای مجازی منتشر می‌شود که در واقعیت صحیح نیست و تصویرسازی غلطی برای جنگ شناختی صورت می‌گیرد که براساس آن تصویرسازی غلط، تصمیمات نادرستی اتخاذ می‌شود.

فاطمی‌پور خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد، آغاز یک اتفاق و هویت زادگاهی، قومیتی و ملیتی است. اگر بتوانیم این جمع نخبگانی را حول محور آن هویت شهری خودشان ایجاد کنیم، قطعا به این امر مهم دست خواهیم یافت. امروز هویت‌هایی وجود دارد که به‌واسطه آن دانشگاه شکل می‌گیرد. در نتیجه برای اینکه این هویت شکل گیرد، تلاش کردیم واسطه پیدا کنیم تا آن هویت شکل گیرد و طبیعتا انگیزه و هدف ما این است که خودمان این اقدام را انجام دهیم.

معاون فرهنگی-سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: برترین‌های کنکور می‌توانند با جمع شدن در کنار هم فعالیت‌های بزرگی برای خود، جامعه و کشور انجام دهند و اصل این برنامه با خواستن، دانستن، شناخت و عقلانیت بر تصمیم‌گیری شکل می‌گیرد و این موضوع را جدی بگیرید و به آن توجه کنید.  

اثرگذاری در جامعه با ایجاد هویت جمعی میسر می‌شودعباس شیراوژن معاون دانشجویی-فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ادامه اظهار کرد: ما هیچ اتفاق تصادفی در عالم نداریم که بدون برنامه‌ریزی انجام شود و حضور دانشجویان نخبه در حرم مطهر قطعا براساس یک دعوت خاص است. در بعضی از ادعیه‌ها چنین عبارت‌هایی وجود دارد که «خدایا برای من آن‌گونه خدایی کردی که گویی بنده دیگری نداری». بنابراین خداوند فرصت‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهد که گویی برای فرد هدف در نظر گرفته شده است. قطعا در زمینه‌های مختلف استعدادهایی وجود دارد که نباید تک بعدی پرورش پیدا کنیم، بلکه باید به‌صورت یک جانبه باشد، زیرا ظرفیت‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون وجود دارد که می‌توان در زمینه کارآفرینی و پژوهش فعالیت‌هایی را انجام داد.

شیراوژن خاطرنشان کرد: دانشجویان نخبه در میان صدها هزار داوطلب، رتبه برتر را کسب کردند و در این فضای الهی امتیاز بالایی کسب کردید و این امر نشان از توانایی‌های افراد را نشان می‌دهد که باید قدر خود را بدانید. شهید مطهری توصیفی از حضرت اباعبدالله(ع) عنوان کردند که یکی از ویژگی‌های ایشان، اراده بلند و عظمت بلند آن حضرت است. بنابراین با برنامه‌ریزی، میزان شخصیت و توانمندی به اندازه محبت و اراده دانشجویان سرچشمه می‌گیرد تا اراده بزرگ و متعالی را کسب کنند.

انتهای پیام
captcha