آموزش یک میلیون نفر قرآن‌آموز در طرح ملی «من قرآن را دوست دارم»
کد خبر: 4004871
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

آموزش یک میلیون نفر قرآن‌آموز در طرح ملی «من قرآن را دوست دارم»

مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در نظر داریم آموزش یک میلیون نفر را در طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» محقق سازیم.

آموزش یک میلیون نفر قرآن‌آموز در طرح ملی «من قرآن را دوست دارم»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از مرکز قرآن آستان قدس رضوی، حجت الاسلام مسعود میریان در رابطه با طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» اظهارکرد: چهارمین اجلاسیه اعتاب مقدسه در بهمن ماه 1399 تشکیل شد که یکی از ویژگی‌های مهم آن ارائه نتایج تحقیق‌ها و پژوهش‌های انجام شده در سطح ملی بود که نشان می‌داد فقط  ۱۰درصد از مردم می‌توانند قرآن بخوانند و از میان آنها فقط سه درصد صحیح می‌خوانند. بر همین اساس برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت تا روخوانی قرآن در قالب یک طرح ملی مطرح شود.

وی با اشاره به اهمیت روخوانی قرآن تأکید کرد: اعتاب مقدسه در واقع مأمنی هستند که مردم در آنجا به تلاوت قرآن و ادعیه می‌پردازند و از همین‌رو این مکان‌های متبرک از دیرباز نقش مهمی در پایداری اعتقادات و به تبع خواندن قرآن و ادعیه داشته‌اند. از همین‌رو پس از آن اجلاسیه خواندن قرآن به عنوان نخستین گام مورد توجه قرار گرفت و نهضت ملی آموزش روخوانی قرآن کریم به عنوان «من قرآن را دوست دارم» آغاز شد که تا امروز به کار خود ادامه داده است.

مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی افزود: این طرح با پوشش رده‌های سنی مختلف از کودک هشت ساله تا بزرگسالان و هر کسی که بتواند قرآن را بخواند هدف خود را آموزش روخوانی قرآن قرار داد تا این روش دریچه‌ای به سوی آشنایی با تعالیم دین مبین اسلام و انس با قرآن باشد. جامعه در نظر گرفته شده برای این طرح با توجه به برآوردها حدود یک میلیون نفر در سطح کشور ارزیابی شده است.

میریان تصریح کرد: اعتاب مقدسه حضرت عبدالعظیم، حضرت شاه‌چراغ، حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی بقاع و امام‌زاده‌ها و دو مجموعه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی در این طرح ملی مشارکت و همکاری دارند.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این طرح معنوی که از تیرماه امسال و همزمان با ولادت امام رضا(ع) آغاز شده و تا تیرماه سال 1401 ادامه خواهد داشت می‌توانند با ثبت نام در سامانهwww.quranlove.net و دانلود 14 فایل آموزشی روخوانی قرآن که توسط استاد احمد ابوالقاسمی آموزش داده شده است نسبت به شرکت در این طرح اقدام کنند. پس از ثبت نام اولیه 14 فایل در اختیار قرآن‌آموزان قرار خواهد گرفت.

میریان خاطرنشان کرد: پس از ثبت نام در سامانه این طرح، پشتیبان به عنوان معلم با شرکت‌کنندگان در پنج نوبت تماس می‌گیرد. ابتدا برای آشنایی سپس بعد از پایان جلسه پنجم و تماس سوم نیز در پایان درس دهم و همچنین تماس چهارم در پایان درس چهاردهم برقرار می‌شود تا قرآن‌آموزان تحت آموزش زیر نظر مربی قرار بگیرند. تماس پنجم نیز برای امتحان از این عزیزان است که در صورت قبولی و کسب امتیاز 80، گواهینامه‌ای برای شرکت‌کنندگان در طرح صادر می‌شود.

مدیرعامل مرکز قرآن آستان قدس رضوی عنوان کرد: گواهینامه صادر شده برای این قرآن‌آموزان به امضای سه مرجع معتبر می‌رسد که رئیس کارگروه فرهنگی قرآنی اعتاب مقدسه ایران اسلامی، مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی از آن جمله هستند.

میریان تصریح کرد: بعد از صدور گواهینامه برای کسانی که در آزمون قبول شده‌اند آنها می‌توانند با کد ملی خود وارد سامانه  قرعه کشی شده و از جوایز آن بهره‌مند شوند. قابل ذکر است که هر هفته 14 جایزه یک میلیون تومانی و یک جایزه 14 میلیون‌ تومانی به قید قرعه به عزیزان این طرح تقدیم می‌شود.

وی از مهلت شرکت در این طرح ملی تا تیرماه سال 1401  خبر داد و گفت: بی‌شک حضور در طرح روخوانی قرآن نه تنها موجب انس با قرآن و آشنایی با کتاب آسمانی ماست، بلکه نور معنویت زندگی ما را نیز تحت شعاع قرار داده و به ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی در سطح کشور خواهد انجامید.

گفتنی است عموم علاقه‌مندان، خانواده‌ها، موسسات قرآنی، نهادهای فرهنگی و قرآنی می‌توانند برای برقراری ارتباط مستمر و کسب اطلاعات بیشتر در این باره با سامانه ارتباطات مردمی حرم مطهر با شماره 138 تماس حاصل فرمایند و یا برای ثبت نام در این طرح از طریق شماره‌های 32290876 و داخلی 133 و 135 با مرکز قرآن آستان قدس رضوی اقدام کنند.

       

انتهای پیام
captcha