حجم بالای واکسیناسیون نگرانی برای موج ششم را کاهش داده است
کد خبر: 4005102
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
وزیر بهداشت بیان کرد:

حجم بالای واکسیناسیون نگرانی برای موج ششم را کاهش داده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تصور غلطی در میان برخی از مردم وجود دارد که فکر می‌کنند وقتی واکسن تزریق کرده‌اند کرونا تمام شده است، در واقع واکسیناسیون یک قدرت دفاعی برای بدن انسان ایجاد می‌کند.

حجم بالای واکسیناسیون نگرانی ما برای موج ششم را کاهش داده است/ تزریق 70 میلیون دوز واکسن کرونابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز 23مهرماه، در حاشیه تقدیر از برترین‌های کنکور تجربی در سال‌های 99 و 1400 که در مجتمع سپید مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مردم، جوانان، دانشجویان، بسیجیان، هلال احمر و غیره که در دو ماه اخیر در خصوص واکسیناسیون انقلاب به پا کرده و رتبه ایران در سرعت واکسیناسیون را به جایگاه نخست دنیا تبدیل کرده‌اند، تشکر می‌کنم. با مشاهده حرکت جوانان به یاد دوران دفاع مقدس می‌افتم. شوری که در دوران دفاع مقدس وجود داشت در میان این نسل جوان نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: شب گذشته در استان فارس حضور داشتم و شاهد بودم در ساعات پایانی شب، جوانان بدون هیچ چشم‌داشتی واکسیناسیون را انجام می‌دادند. خوشبختانه با حجم بالای واکسیناسیون صورت گرفته، احتمالا امشب میزان تزریق واکسن در عرض دو ماه به مرز 70 میلیون دز برسد. در یک هفته 8 میلیون و 200 هزار دز یعنی به اندازه کل کشورهای همسایه واکسن تزریق کردیم. همچنین در عرض دو ماه، 65 میلیون دز واکسن تزریق شده که یک کار انقلابی بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: با این حجم از واکسیناسیون انجام شده دلهره و نگرانی موج ششم را نداریم. مطالعات علمی در دنیا نشان داده که واکسیناسیون در کاهش مرگ‌ومیر مؤثر است، منتها تصور غلطی در میان برخی از مردم وجود دارد که فکر می‌کنند، وقتی واکسن تزریق کرده‌اند، کرونا تمام شده است. واکسیناسیون یک قدرت دفاعی برای بدن انسان ایجاد می‌کند. مانند این است که در جبهه جنگ برای دفاع از حملات دشمن خاک‌ریز می‌زنند. ویروس در دنیا کماکان وجود دارد و به این زودی‌ها از بین نمی‌رود. بنابراین ویروس تهاجم خود را انجام می‌دهد و این قدرت دفاعی ما است که باید بالا برود تا بتوانیم با ویروس مقابله کنیم.

عین‌الهی بیان کرد: واکسیناسیون عمدتا برای افزایش قدرت دفاعی بدن است. از تمام مردم تقاضا دارم که از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. امیدوارم با رعایت مردم نگرانی زیادی برای موج بعدی نداشته باشیم. برای موج ششم تمهیدات خود را انجام داده‌ایم‌ و بیمارستان‌ها در حال آماده باش قرار دارند. پرسنل، پزشکان، پرستاران و کمیته‌های علمی ما در حال آمادگی قرار دارند. با تجربیاتی که از قبل داشته‌ایم نگرانی بابت درمان وجود ندارد.

وی عنوان کرد: اگر مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند زحمات ما نتیجه نخواهد داد. از مردم تقاضا دارم رعایت کنند تا موج بعدی کرونا از موج پنجم سبک‌تر باشد. هدف اصلی ما میزان مرگ‌ومیر است. ثابت شده که واکسیناسیون میزان مرگ‌ومیر را کاهش می‌دهد، اگر ابتلای بیماری هم وجود داشته باشد، قدرت دفاعی بدن با آن مقابله می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص میزان ورود واکسن به کشور تصریح کرد: به لحاظ ورود واکسن به کشور هیچ مشکلی نداریم. نزدیک به 70 میلیون دز تزریق شده و تاکنون حدود 110 میلیون دز واکسن نیز به کشور وارد شده است. در دو هفته آینده نیز حدود 30 میلیون دز دیگر وارد خواهد شد. با توجه به کاهش سن تزریق واکسن تا 12 سال و برآوردی که صورت گرفته، واکسن به میزان فراوان و برای هر دو دز وجود دارد. یکی از دلگرمی‌های بزرگ ما تولید داخل است که در حال شتاب‌گیری است و در آینده می‌تواند نیازهای بعدی را تامین کند.

انتهای پیام
captcha