امام رضا(ع)؛ واسطه هر رضایتی در دنیا
کد خبر: 4005116
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد؛

امام رضا(ع)؛ واسطه هر رضایتی در دنیا

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در صلواتی که از امام رضا(ع) وجود دارد در مورد ایشان می‌خوانیم که «خداوندا برترین درودهای خودت را بر امام رضا(ع) بفرست و آن امامی که تو از او راضی شدی و با او هر رضایتی را که در دل انسان‌ها ایجاد کرده‌ای به وساطت او بوده است». در حقیقت در این صلوات امام رضا(ع) به‌نوعی واسطه هر رضایتی در دنیا خوانده شده‌اند.

امام رضا(ع)؛ واسطه هر رضایتی در دنیابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ظهر امروز 23 مهرماه، در اختتامیه گردهمایی رتبه‌های برتر کنکور سراسری علوم تجربی «آینده روشن» که با حضور جمعی از رتبه‌های برتر کنکور سراسری 1399 و 1400 در محل مجتمع «برج سپید» برگزار شد، اظهار کرد: همه ما انسان‌ها در زندگی خود همیشه مشغله‌های ذهنی زیادی داریم و امیدواریم که مانند کسی نباشیم که در زمین دیگری خانه ساخته است، زیرا ما انسان‌ها گاهی در جایی برای خود خانه‌ای بنا می‌کنیم که مالک آن نیستیم و تمام انرژی، ظرفیت، فرصت و وقت خود را در فضایی به کار می‌گیریم که آن فضا برای ما ماندگار نیست و این در حالی است که ما انسان‌ها به دنبال ماندگاری هستیم.

وی خطاب به نخبگان حاضر در این مراسم عنوان کرد: این‌ها همگی در حالی است که کاری که شما در آینده برای بهداشت، درمان و سلامت مردم انجام خواهید داد برای این است که تا حدی مقدار سقف زمانی عمر مردم افزایش پیدا کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: امروزه با افتخار می‌گوییم که انقلاب اسلامی باعث شد، میزان بهداشت و سلامت به‌گونه‌ای تغییر کرده که سن امید به زندگی نسبت به اوایل انقلاب بیش از 20 سال افزایش پیدا کرده است و این نشان می‌دهد که ما طی این سال‌ها توانسته‌ایم میزان عمر مردم را بالاتر ببریم، اما تا چه حد می‌توان این میزان سن را بالاتر برد؟

رستمی اظهار کرد: در حقیقت تمام اتفاقاتی که ،برای مردم رخ می‌دهد به ما گوشزد می‌کند که تو یک انتظار دیگری از خودت داری و این اتفاقات که حتی می‌تواند فردی که بیشترین مدال‌آور طلای المپیک باشد را قانع نکند و باز هم به دنبال اتفاق بالاتری است که برخی از افراد پس از مرگ به این اتفاق بالاتر و بهتر پی می‌برند و برخی نیز اجازه خواب به خودشان نمی‌دهند و زودتر به آن پی می‌برند و دائما برای رسیدن به این اتفاق خوب و بهتر در تلاش هستند.

از امام رضا(ع) بخواهید که شما را در موقعیت‌های خوبی قرار دهند

وی خاطرنشان کرد: ما در این شهر که در جوار مضجع نورانی امام هشتم(ع) قرار داریم، ایشان صلواتی به نام «صلوات بر ائمه طاهرین» دارند که در این صلوات در مورد امام رضا(ع) می‌خوانیم «خداوندا برترین درودهای خودت را بر امام رضا(ع) بفرست و آن امامی که تو از او راضی شدی و با او هر رضایتی را که در دل انسان‌ها ایجاد کرده‌ای به وساطت او بوده است». در حقیقت در این صلوات امام رضا(ع) به‌نوعی واسطه هر رضایتی در دنیا خوانده شده‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه امام رضا(ع) امام رئوف بوده و این مهربانی ایشان بسیار عجیب است، از این‌رو شما با این امام مهربانی‌ها که هم حرف شما را می‌شنود و هم می‌تواند وساطت و خواسته شما را برآورده کند، قرار بگذارید و از او بخواهید که کمکتان کنند و بخواهید شما را در موقعیت‌هایی قرار دهد که دوستان خوب خود را قرار می‌دادند، در حقیقت شما باید از خداوند بخواهید که بهترین‌ها را برایتان رقم بزند و از امام رضا(ع) نیز بخواهید که واسطه این بهترین‌ها برای شما باشند.

رستمی عنوان کرد: به هر حال این عمری که در اختیار ما قرار داده شده از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است و ما باید بدانیم که از این فرصت عمر و ظرفیت‌های آن چگونه استفاده کنیم. در حقیقت ما می‌توانیم کسی باشیم که اتفاقات بزرگی را در زندگی دنبال کنیم که بخشی از این اتفاقات به اراده و همت ما و بخش دیگر نیز به توفیق ما مربوط می‌شود که البته در این مسیر به هرکسی توفیق داده نمی‌شود بلکه ابن توفیق نصیب کسانی می‌شود که شکور باشند و این در حالی است که خداوند نیز فرموده است تو شکر گذار باش و من مسیر را بیشتر برای تو باز می‌کنم.

وی بیان کرد: بنایراین ما باید به امام رضا(ع) بگوییم که آنچه که برای من بهترین است و خودتان آن را بهتر تشخیص می‌دهید را از شما می‎خواهم که این بهترین‌ها را خودشان تشخیص می‌دهند اما گاهی ما در زندگی خود، تشخیص‌هایی می‌دهیم که دقیق نیستند و از این‌رو اگر خودشان تشخیص دهند قطعا بهتر و دقیق‌تر خواهد بود و چه خوب است که به ایشان بگویید مرا به کسی تبدیل کن که روزی که قرار باشد گذشته مرا محاسبه کنند، مفید و سربلند باشم و مرا تحسین کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: دوستان عزیز شما باید به این امر توجه کنید که شما استعداد بیشتری دارید اما این حاکی از آن نیست که بهره‌مندی شما بیشتر است، بلکه مسئولیت بیشتر شما را نشان می‌دهد و این مصداق بارز ضرب‌المثل «هرکه بامش بیش، برفش بیشتر» است که در حقیقت برف مسئولیت و انبار سنگینی که بر روی بام وجودی شما می‌نشیند سنگین‌تر است و از این‌رو است که ستون‌های سقف شما باید محکم‌تر باشد.

رستمی عنوان کرد: دانشجویان عزیز شما باید اهل مطالعه در زمینه غیر درسی باشید و همواره باید به ابعاد وجودی خود در زندگی نیز رسیدگی و توجه لازم را داشته باشید و همچنین ضروری است که شما اهل معنویت باشید، زیرا این ارتباط قلبی شما با خدای متعال ضروری‌تر از سایر افراد است و همواره باید تلاش کنید که زندگی پر برکت و سراسر اتفاقات خوبی داشته باشید.

 وی بیان کرد: بنابراین ان‌شاءالله که خداوند شما را بهترین بندگان خود قرار دهد، بهترین‌های خود را برای شما مقدر کند، عاقبت بخیر شوید و مایه سربلندی خانواده، جامعه و کشورتان باشید و گره‌های بزرگی در این مسیری که انتخاب کرده‌اید به دست شما باز شود و شما نیز باید این را از امام رضا(ع) که امام سراسر مهربانی است بخواهید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین در جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه در این گردهمایی پذیرفته‌شدگان سال 99 که امسال سال دوم دانشجویی آن‌هاست و همچنین دانشجویان و.رودی سال جدید حضور دارند با این هدف برگزار شده که این دانشجویان، افرادی هستند که ظرفیت‌های خوبی برای خدمت به کشور و حل مسائل کشور دارند.

رستمی افزود: از طرفی نیز جریان‌های بدخواه به دنبال آسیب رساندن هم در فضای هویتی این نخبگان و هم به نوعی محروم کردن کشور از حضور این افراد در کشور هستند، از این‌رو همه مسئولین کشور موظف هستند که نسبت به حفظ تمام جوانان که ارزش‌ها و سرمایه‌های کشور هستند؛ باشند اما نسبت به این افراد به طور ویژه‌ای برنامه‌ریزی خاصی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله که حضور در محضر امام رضا(ع) نفطه آغاز برنامه‌هایی که این عزیزانمان در آینده خواهند داشت، باشد و این عزیزان با همفکری یکدیگر و مشارکت دانشگاه‌ها و مجموعه دستگاه‌هایی که در این مسیر دخیل هستند، بتوانند برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای حل مسائل کشور و رشد جریان نخبگی خود و برخی از موانعی که بر سر راه تحصیلشان وجود دارد مانند مقررات دست‌وپا گیر، اشتغال، ازدواج و ... وجود دارد را برطرف کنند.

انتهای پیام
captcha