بهره‌برداری از ۵ پروژه عمرانی موقوفات خراسان رضوی
کد خبر: 4005378
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

بهره‌برداری از ۵ پروژه عمرانی موقوفات خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد: همزمان با دهه وقف، ۵ پروژه عمرانی موقوفات خراسان رضوی با هزینه قریب به ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 5  پروژه عمرانی موقوفات خراسان رضویحجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص برخی اقدامات این اداره در دهه وقف بیان کرد: همزمان با دهه وقف، شبستان آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) به مساحت 406 مترمربع و سه واحد تجاری موقوفه حاج محمد جاغرقی شهرستان طرقبه شاندیز به مساحت 380 مترمربع مجموعاً با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد و 470 میلیون ریال با حضور جمعی از مسئولان شهرستان طرقبه شاندیز به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: کلنگ احداث استخر ذخیره آب با ظرفیت 200 هزار مترمکعب، یکی از بزرگترین استخرهای ذخیره آب کشور، پروژه حد واسط تخم‌گذاری ماهی با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تخم ماهی در موقوفه عبدالله رضوی و پروژه تجاری مسکونی موقوفه سکینه خانم شاندیز با سرمایه‌گذاری موقوفه میرزا مجتهد کلیددار به مساحت 591 مترمربع در سه طبقه به زمین زده شد که برای ساخت این سه پروژه، مبلغ 176 میلیارد ریال اعتباراختصاص یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز کرد: بهره‌برداری از دستگاه آب شیرین کن روستای سنگبر مشهد به‌عنوان دومین موقوفه علم و فناوری در حوزه آب از دیگر اقدامات در حوزه وقف و امور خیریه بود که در دهه وقف صورت گرفت که  این دستگاه توسط خیر نیک‌اندیش زهرا قاضی‌زاده وقف شده است که ظرفیت این دستگاه 5000 لیتر در شبانه‌روز است و ارزش آن ۸۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

احمدزاده اظهار کرد: اولین وقف علم و فناوری در حوزه آب نیز توسط خیران با اهدا و نصب یک دستگاه آب شیرین کن در روستای مهرآباد شرشر مشهد بود که سال گذشته صورت گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین همزمان با دهه وقف دو وقف جدید توسط واقفان خیراندیش  شهرستان کاشمر  فاطمه و غلامرضا آذرم و غلامرضا فیض عارفی  به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: فاطمه و غلامرضا آذرم 55 سهم از سهام شرکت نساجی به ارزش 250 میلیون ریال را  با نیت  کودکان یتیم و بی سرپرست است.

احمدزاده اضافه کرد: غلامرضا فیض عارفی نیز 35 دقیقه آب قنات به ارزش 500 میلیون ریال را وقف برپایی مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم(ع) کرد.

انتهای پیام
captcha