ضرورت مراقبت از موضوع بیعت با امام زمان(عج)
کد خبر: 4005618
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

ضرورت مراقبت از موضوع بیعت با امام زمان(عج)

یک کارشناس مذهبی گفت: یکی از مباحث بسیار مهمی که گاهی فراموش می‌کنیم موضوع بیعت با امام زمان(عج) است در حالی که باید به‎صورت روزانه به آن توجه داشته باشیم.

ضرورت مراقبت از موضوع بیعت با امام زمان(عج)به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سیدصادق علمداری، کارشناس مذهبی، ۲۴ مهرماه در اجتماع بزرگ مردمی بیعت با امام عصر(عج) که به‎مناسبت نهم ربیع‎الاول و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در میدان ابوذر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: شکستن بیعت با امام زمان(عج) مسیر تاریخ را عوض و به انحراف می‌کشاند.

وی گفت: اگر برخی افراد در طول تاریخ به بیعت خود با ائمه اطهار(ع) پایبند بودند، امروز مسیر تاریخ شیعه چیز دیگری بود. به‎عنوان مثال ابن ملجم مرادی سه بار با امام علی(ع) بیعت کرده است، اما در نهایت آن حضرت را به شهادت رساند یا کوفیان با مسلم بن عقیل بیعت کردند، اما بیعت شکستند و حادثه کربلا رخ داد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: یکی از مباحث بسیار مهمی که گاهی فراموش می‌کنیم موضوع بیعت با امام زمان(عج) است در حالی که باید به‎صورت روزانه به آن توجه داشته باشیم. باید مراقب بیعت خود با امام زمان(عج) باشیم و بدانیم تا هر زمانی که آلوده به گناه هستیم یا انجام واجبات الهی را فراموش می‌کنیم از دایره بیعت با ایشان خارج می‌شویم.

وی با بیان اینکه انتظار به معنای این است كه ما باید خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده كنیم و لازمه انتظار خودسازی است، تصریح کرد: امروز باید با خود عهد ببندیم که رذایل اخلاقی را کنار بگذاریم و نمازمان را اول وقت و با جماعت بخوانیم.

علمداری دشمن‌شناسی را یکی از مهم‌ترین وظایف منتظران واقعی امام زمان(عج) دانست و بیان کرد: امروز کشورهای زیادی در منطقه و جهان با فرهنگ اهل بیت(ع) به‎واسطه انقلاب اسلامی ما آشنا می‌شوند و اگر امروز از کنار کاخ سفید صدای هیهات من الذله اباعبدالله حسین(ع) شنیده می‌شود و در نیویورک دو روز قبل از عاشورا روزی به نام حسین دی نامگذاری شده و اگر ۱۹۰ کشور در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کنند، به برکت کسانی است که بیعتشان محکم بوده و پای بیعتشان محکم ایستاده‌اند.

انتهای پیام
captcha