همه با هم خوب شویم + فیلم
کد خبر: 4006196
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
پیام‌آور مهر / 2

همه با هم خوب شویم + فیلم

برخی، انسان‌های خوبی هستند ولی برای خودشان. افراد مومنی هستند ولی به تنهایی و این مطلوب پیامبر(ص) نیست.

به گزارش ایکنا، هفته وحدت و میلاد رسول مکرم اسلام(ص)، فرصتی است تا مسلمانان بیشتر درباره ایشان بخوانند و بشنوند و سیره و سنت آن «پیام‌آور مهر» را مرور کنند.

به همین جهت به سراغ دکتر محسن اسماعیلی، عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد دانشگاه تهران رفتیم تا از او بشنویم که چرا پیامبر اسلام را «رحمت برای همه» معرفی کرده‌اند و از طرفی وظیفه ما به عنوان مسلمان در تبعیت از ایشان چیست.

بخش‌ دوم این درس‌گفتار به شرح ذیل است:

از نظر قرآن پیامبر(ص) آمد تا ما همه مVمن شویم، تا همه با هم خوب شویم و خوب شدن و مومن شدن اگر به تنهایی ممکن هم باشد مطلوب قرآن کریم نیست. فرمود واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا، اگر می‌خواهید به ریسمان الهی هم چنگ بزنید با هم چنگ بزنید و باز تاکید می‌کند و لا تفرقوا، یعنی هم ایجابا و هم سلبا به باهم بودن تاکید می‌کند.
برخی انسان‌های خوبی هستند ولی برای خودشان. برخی افراد مومنی هستند ولی به تنهایی و این مطلوب پیامبر(ص) نیست. پیامبر اکرم فرمود؛ خیرالمومنین من کان مالفة للمومنین، بهترین انسان‌های خداباور کسانی هستند که محل دوستی و مرکز گردآوری سایر خداباوران هم باشند. همچنین فرمود سودی در آن مومنی نیست که با دیگران مهرورزی نمی‌کند و مهرورزی دیگران را هم پاسخ نمی‌دهد، یعنی چنین انسانی سودی ندارد.
مVمن وقتی سودمند است که با دیگران بجوشد و جوشش دیگران را بپذیرد. این همه سفارش پیامبر اعظم به صله رحم، همسایه‌داری، عیادت از بیماران و شرکت در مجالس خوشی و ناخوشی دیگران و همدلی با آنها برای چیست؟ برای اینکه همه ما با هم به ریسمان الهی چنگ بزنیم.

به هم کمک کنیم تا با هم خوب شویم.

انتهای پیام
captcha