همایش علوم انسانی اسلامی در اندیشه آیت‌الله مصباح برگزار می‌شود
کد خبر: 4006507
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
حجت‌الاسلام مصباح خبر داد:

همایش علوم انسانی اسلامی در اندیشه آیت‌الله مصباح برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش علوم انسانی اسلامی در اندیشه آیت‌الله مصباح از برگزاری این همایش در دی‌ماه سال 1401 و آغاز فراخوان آن خبر داد.

ارسال// همایش علوم انسانی اسلامی در اندیشه آیت‌الله مصباح برگزار می‌شود/ آیت‌الله مصباح یزدی؛ پیشگام اسلامی‌سازی علوم انسانیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی، دبیر علمی همایش علوم انسانی اسلامی در اندیشه آیت‌الله مصباح، 27 مهرماه در نشستی خبری که با موضوع فراخوان همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در قم برگزار شد، گفت: اسلامی‌سازی علوم انسانی مسئله راهبردی در زیست فردی و اجتماعی و از دهه‌های گذشته مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه افراد مختلفی در این رابطه فکر کرده و طرح و نظریه دادند، افزود: یکی از پیشگامان این مسئله مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی بوده است. ایشان از ابتدای پیروزی انقلاب این مسئله اسلامی‌سازی علوم انسانی را در موارد و عناوین مختلف و برگزاری نشست‌های علمی در همکاری نزدیک بین حوزه و دانشگاه دنبال می‌کردند.

مصباح با اشاره به ضرورت پرداختن به مسئله اسلامی‌سازی علوم انسانی از سوی اندیشمندان، بیان کرد: به دلیل اهمیت مسئله، مسئولین این مؤسسه در سال ۹۸ به فکر برگزاری این همایش افتادند و در این رابطه هم کارهای پراکنده‌ای انجام شده است‌.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، گفت: در همین راستا تصویب شد تا سلسله همایش‌هایی درباره علوم اسلامی انسانی، با عنوان اندیشه معاصر برگزار شود که اولین آن، همایش علوم انسانی اسلامی در اندیشه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی است.

دبیر علمی همایش افزود: آشناسازی بشر و جامعه نخبگانی با آراء و اندیشه آیت‌الله مصباح در زمینه علوم انسانی اسلامی، بررسی و تبیین آراء آیت‌الله مصباح یزدی در زمینه علوم اسلامی و گسترش و غنی‌سازی متون در زمینه علوم انسانی اسلامی از جمله اهداف همایش است.

وی بیان کرد: محورهای همایش نیز شامل؛ دیدگاه علامه در مواد و مبانی علوم انسانی اسلامی، منظومه فکری علامه مصباح یزدی در اسلامی‌سازی علوم انسانی و انعکاس و تأثیرگذاری اندیشه علامه مصباح در آثار اندیشمندان علوم انسانی است.

مصباح تصریح کرد: همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در 8 و 9 دی 1401 در قم برگزار می‌شود و برای برگزاری این همایش، کمیته علمی و اجرایی در نظر گرفته شده و تا الان ۲۲ جلسه کمیته علمی و اجرایی برای بهتر اجرا شدن همایش برگزار شده است.

وی بیان کرد: برای برگزاری همایش هم ۷۰ کرسی علمی در موضوعات مختلف همایش به تصویب رسیده که تا الان ۱۶ مورد آن برگزار شده است. همچنین سایت سه‌زبانه طراحی و محورهای همایش هم از طریق سایت همایش فراخوان شده است.

دبیر علمی همایش افزود: علاقه‌مندان به آثار ارسال تا ۲۹ اسفندماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha