مسجد؛ بهترین مکان برای تحقق منویات رهبر انقلاب
کد خبر: 4006575
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
حجت‌الاسلام میریان بیان کرد:

مسجد؛ بهترین مکان برای تحقق منویات رهبر انقلاب

مدیر مرکز قرآنی آستان قدس رضوی گفت: مسجد، بهترین مکان برای جامه عمل پوشانیدن به منویات رهبر معظم انقلاب است و همواره می‌توان در راستای منویات ایشان و با قرارگیری در کنار یکدیگر، جبهه فرهنگی قوی را از پشت سنگر مسجد ایجاد و در مقابل تمام هجمه‌های فرهنگی دشمنان نیز قیام کنیم.

مسجد، بهترین مکان برای جامه عمل پوشانیدن به منویات رهبر معظم انقلاب استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مسعود میریان، مدیر مرکز قرآنی آستان قدس رضوی، در آیین افتتاحیه مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان»، ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که شامگاه گذشته 27 مهرماه در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر(ص) اظهار کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور یکی از بهترین و سرآمدترین دستگاه‌ها و نهادهای کشور محسوب می‌شود و ما شاهدیم که عمده دغدغه و تلاش دوستان و مسئولان در این ستاد، خدمت به قرآن است و به نوعی با اقدامات خود به روایت پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «اِنّما نُصِبَتِ المَساجِدُ لِلقُرآن»؛ عمل می‌کنند.

وی بیان کرد: در حقیقت مسجد مکان خواندن، آموزش، تعلیم و ترویج قرآن است و باید آنچه که در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد شاهد هستیم جز قرآن نباشد. از این‌رو این مسیری که دوستان در ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برای قرآنی شدن هرچه بیشتر کانون‌های فرهنگی و هنری، طی می‌کنند مسیری درست، دقیق، مطابق با آیات، روایات و چشم‌اندازهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر مرکز قرآنی آستان قدس رضوی اضافه کرد: همچنین این مسیر مطابق با بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب که فرمودند جوانان باید تمدن‌ساز باشند و برای زمینه‌سازی حضرت حجت(عج) کار کنند است و حقیقتاً مسجد، بهترین مکان برای پیاده‌سازی این منویات است و به عبارتی بهترین مکان برای اجرای منویات رهبری است و همواره می‌توان با قرارگیری در کنار یکدیگر جبهه فرهنگی قوی را از پشت سنگر مسجد ایجاد و در مقابل تمام هجمه‌های فرهنگی دشمنان نیز قیام کنیم.

میریان اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «اگر خداوند به کسی قرآن را داد و گمان کرد خدا به کسی چیزی بالاتر از او داده است، در حقیقت آنچه که خدا بزرگ شمرده را کوچک و آنچه که خدا کوچک شمرده را نیز بزرگ پنداشته است.» خدای متعال نمی‌تواند از نعمت قرآن به کسی بالاتر دهد، زیرا قرآن بالاترین نعمت است که به ما عطا فرموده، اما این در حالی است که ما توانایی بهره‌مندی از این کتاب ارزشمند را نداریم.

وی بیان کرد: با وجود اینکه قرآن، ابزار هدایت بشریت است و انسان را به بالاترین درجه عقلانیت می‌رساند، اما امروزه با داشتن چنین کتابی، خود را در تلاوت، حفظ و مفاهیم آن متوقف کرده‌ایم و در آن عمیق نمی‌شویم تا بتوانیم آنگونه که باید از آن استفاده کنیم.

مدیر مرکز قرآنی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در حقیقت ما با قرآن گاهی بازی می‌کنیم و متأسفانه گاهی مسابقات قرآن هم، برنامه‌ای برای اینگونه بازی‌ها شده است. از این‌رو من از رتبه‌داران مسابقات قرآنی مدهامتان خواهش می‌کنم که از ابتدای راه در مسیر فهم قرآن، نکات ناب قرآنی و عمل به آن‌ها را مورد توجه خود قرار دهند و از این نکات برای رسیدن به بالاترین درجات انسانی نیز استفاده کنند.

وی گفت: در واقع ما باید در این مسیر طرحی نو در اندازیم و جامعه قرآنی را به وسیله قرآن به یک جامعه فوق‌العاده ممتاز، سرآمد، پویا و فعال در همه عرصه‌ها تبدیل کنیم، زیرا اگر قرآن را ابزار کاربردی زندگی خود قرار دهیم حتما می‌توانیم به راحتی و با سرعت بیشتری به سقف پروازی برسیم.

انتهای پیام
captcha