«مدهامتان»؛ مسابقه‌ای معتبر میان جامعه قرآنی کشور
کد خبر: 4006599
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
طاهریان مطرح کرد:

«مدهامتان»؛ مسابقه‌ای معتبر میان جامعه قرآنی کشور

معاون ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مسابقات قرآنی«مدهامتان» به لطف خداوند و با تلاش افراد فعال در این عرصه، امروز به یک مسابقه معتبر در میان جامعه قرآنی کشور تبدیل شده است که ما به این مهم افتخار می‌کنیم.

مسابقات قرآنی«مدهامتان»، یک مسابقه معتبر در بین جامعه قرآنی کشور استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مرتضی طاهریان، معاون ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در آیین افتتاحیه مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی«مدهامتان»، ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که شامگاه گذشته 27 مهرماه در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر(ص) اظهار کرد: در حقیقت باید بپذیریم که اگر نام خودمان را مسلمان گذاشته‌ایم و این افتخار را داریم که پیرو مکتب پیامبر(ص) هستیم همواره باید به این باور برسیم که اگر پیوند خود را با قرآن روشن نکرده باشیم قطعا در دینداری ما خلأ جدی وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که اگر نگاهی به وضعیت فعلی خود داشته باشیم در هر جایی که دچار مشکل شده‌ایم، از قرآن فاصله جدی گرفته‌ایم. در حقیقت اگر مدعی دوستدار امام رضا(ع) هستیم که به واقع هم اینگونه است و به این دوستی نیز افتخار می‌کنیم، باید ببینیم آیا همان سیره‌ای که حضرت در ارتباط با قرآن کریم داشتند ما هم داریم یا خیر؟ همچنین چالش‌هایی که امروزه جوامع اسلامی با آن‌ها مواجه هستند آیا غیر از این است که با آموزه‌های قرآن فاصله گرفته‌اند؟

معاون ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در هفته وحدت قرار داریم، اما تا چه اندازه ما تلاش کرده‌ایم که این جریان وحدت را در جامعه تقویت کنیم؟ آیا برخی از حرکت‌هایی که توسط برخی از افراطیون انجام می‌شود با آموزه‌های قرآنی همخوانی دارد؟.

طاهریان به اتفاقات رویدادی در افغانستان اشاره کرد و افزود: برای نمونه در دو هفته اخیر با اتفاقاتی که در افغانستان رخ داد، تعداد بسیاری از شیعیان اهل بیت(ع) در این کشور به شهادت رسیدند که در این راستا برخی از افراطیون با سخنان خود شرایطی را ایجاد می‌کنند که این اختلافات دائم تشدید شود. بنابراین اگر مدعی پیرو قرآن و مکتب پیامبر عظیم‌الشأن هستیم بایستی به گونه دیگری عمل و رفتار کنیم.

وی بیان کرد: مجموعه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور این افتخار را داشته و دارد که فعالیت‌های خود را بر دو محور اصلی«قرآن و عترت» بنا کند که در حقیقت هر یک از ما در هر عرصه‌ای که وارد شویم چه در حوزه‌های فرهنگی و چه در حوزه‌های هنری، از این دو بخش خارج نیست.

معاون ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به اعتبار مسابقات مدهامتان اشاره کرد و گفت: همواره مسابقات قرآنی مدهامتان به لطف خداوند متعال و با همت افراد فعال در این عرصه، امروز به یک مسابقه معتبر در بین جامعه قرآنی کشور تبدیل شده که این باعث افتخار ماست.

طاهریان بیان کرد: اگر امروز شاهد هستیم که در بسیاری از مکان‌ها از جمله در مساجد، ادارات، حسینیه‌ها و در هر محل دیگری که نماز جماعتی برپاست پس از نماز جماعت یک صفحه از قرآن خوانده می‌شود و از آن به عنوان «طرح تلاوت نور» یاد می‌شود، به لطف خدا از برکات نعمت تمامی افرادی است که در این راستا حرکت کرده و تلاش روز افزونی را در این مسیر داشته‌اند.

وی با بیان اینکه پیشرفت در کارهای قرآنی را مدنظر قرار داده‌ایم، تأکید کرد: همواره ما چه در حوزه‌های ستادی و چه در حوزه‌های استانی در تلاش هستیم که هر روز نسبت فعالیت‌های خود را با قرآن کریم بیشتر کنیم و اتفاقاً در هر زمان، مکان و حوزه‌ای که کارهای ما به قرآن و عترت پیوند پیدا کرده موجب ماندگاری این فعالیت‌ها شده و همواره میزان اثرگذاری این فعالیت‌ها نیز به مراتب بالاتر و با اهمیت‌تر نیز بوده است.

معاون ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: بیماری کرونا که امروز در تمام جهان شایع شده و امیدواریم که به زودی شاهد نابودی آن باشیم، درس‌های زیادی به ما آموخت که یکی از این درس‌ها آن بود که قدر محافل انس با قرآن کریم، تلاوت قرآن کریم و غیره را بدانیم.

طاهریان اظهارکرد: در این میان نباید فراموش کنیم که مقام معظم رهبری دغدغه‌های بسیاری در ارتباط با قرآن دارند و در جلسات متعدد نیز نسبت به این موضوع تأکید فرموده‌اند، اما آیا با وجود این تأکیدات توانسته‌ایم به این مهم جامه عمل بپوشانیم، به‌ویژه با مطالبه‌ای که ایشان در خصوص تربیت حافظان قرآن داشتند فاصله زیادی داریم که قطعا این زیبنده جامعه ما نیست و امیدواریم که به همت تمامی متولیان این حوزه از جمله مجموعه کانون‌های مساجد بتوانیم به این مطالبه رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانیم و روزی فرا رسد که همه ما انس واقعی با قرآن داشته و به واقع، حافظ قرآن باشیم.

انتهای پیام
captcha