ضرورت نقد عالمانه و تربیت نیروی متبحر در تقابل با شبه‌معنویت‌های انحرافی
کد خبر: 4006794
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

ضرورت نقد عالمانه و تربیت نیروی متبحر در تقابل با شبه‌معنویت‌های انحرافی

مدیر دفتر حراست و تحقیقات حوزه علميه خراسان گفت: نقد و بررسی عالمانه، تربیت نیروی فعال و متبحر در تقابل با شبه‌معنویت‌های انحرافی، یک ضرورت و در دستور کار اين دفتر است.

ضرورت نقد عالمانه و تربیت نیروی متبحر در تقابل با شبه‌معنویت‌های انحرافیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی، مدیر دفتر حراست و تحقیقات حوزه علميه خراسان با اشاره به اينكه عصر حاضر، عصر بهره‌وری از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی است که نقش مهمی در ارائه اطلاعات و آگاهی‌های جامعه دارد، گفت: بالطبع جریانات انحرافی و دین‌ستیز نیز با توجه به حمایت‌های مادی و معنوی استکبار بین الملل نیز از این فناوری‌ها استفاده‌های حداکثری دارند؛ از فیلم‌های هالیوودی بگیرید تا راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌ها در بستر شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی که همه اینها موجب تضعیف معنویت و به تبع آن سستی روحیه مطالبه‌گری دینی و انقلابی است.

وي افزود: شبه معنویت‌هایی که از آن با عنوان نوظهور و نوپدید یاد می‌شود در قرن 21، بهترین راه برای تبلیغ افکار و آموزه‎های خود را، همین جهان مجازی و ابزار اینترنت می‌دانند و از این‌رو، برای آنکه بتوان، معنویت حقیقی را از آنچه به ظاهر معنویت خوانده شده تشخیص داد، نیاز است مهارت تخصصی در این زمینه کسب کرد.

مدیر دفترحراست وتحقیقات حوزه علميه خراسان در ادامه عنوان کرد: شناسایی جریانات یا مکاتب نوظهور انحرافی، افکار و آموزه‌های آنها و شیوه‌های تبلیغ و ارائه این باورها در فضای مجازی، اصلی مهم است که باید مورد توجه عموم حوزویان قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی با اشاره به گسترش انواع و اقسام نحله‌ها و فرقه‌های مدعی عرفان و معنویت در جامعه، افزود: بدین منظور لازم است گام‌های استواری در جهت مقابله عملی این عرفان‌واره‌ها برداشته شود و اقدامات و تبلیغات آنها در رسانه‌های مجازی مورد بررسی و تدقیق قرار گیرد.

مدیر دفترحراست و تحقیقات حوزه علمیه خراسان اظهار كرد: حوزه علمیه در زمینه توانمندسازی مهارتی طلاب علوم دینی در مقابله با جریانات فرقه‌ای اقدامات موثری داشته است، البته این رسالت و ماموریت جامعه نخبگانی طلاب علوم دینی است که بتوانند از طریق آموزش و تربیت نیرو ، اجتماع را نسبت به تحرکات این جریانات واکسینه كنند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی افزود: دفتر حراست وتحقیقات حوزه علمیه خراسان در راستای امورصیانتی، اقداماتی برای تجهیز علمی و عملی طلاب و حوزویان انجام داده است؛ از جمله طرح مرزبان که یکی از برنامه‌های این دفتر است. این طرح در دو سطح عمومی و تخصصی به نقد و بررسی عرفان‌های نوظهور و فرقه‌های انحرافی با ارائه گواهی حضور در دوره می‎پردازد. در این طرح با دعوت از اساتید صاحب‌نظر و مدرسان و مولفان خبره در زمینه جریانات انحرافی، در قالب بارگذاری دوره‌ها، همچنین برگزاری وبینارها، سمینارها و سخنرانی‌های متعدد، از ظرفیت‌های ایشان جهت بهره‌مندی بیشتر طلاب و علاقه‌مندان استفاده شده است.

لازم به ذکر است علاقه‌مندان برای ثبت نام وشرکت در دوره‌های آموزشی می‌توانند از طریق ورود به پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه علمیه خراسان، در بخش سامانه‌های الکترونیک، قسمت حراست و امورصیانتی، دردوره‌های عمومی وتخصصی مرزبان شرکت نمایند

انتهای پیام
captcha