استعداد بیشتر، شکر عملی بیشتری را می‌طلبد
کد خبر: 4006896
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
قرائتی خطاب به دانشجویان نخبه:

استعداد بیشتر، شکر عملی بیشتری را می‌طلبد

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه استعداد بیشتر، شکر عملی بیشتر را می‌طلبد به نخبگان تأکید کرد: رسالت شما این است که نبوغتان را در عمل نشان دهید و هر جا ضعف و کاستی وجود دارد به جای توجیه یا تضعیف آن را تکمیل کنید.

استعداد بیشتر، شکر عملی بیشتری را می‌طلبدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی شورای استانی نهاد رهبری در استان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز، شامگاه گذشته 28 مهرماه در جمع رتبه‌های برتر آزمون سراسری که در قالب رویداد «آینده روشن» در مجتمع سپید مشهد گرد هم آمده‌ بودند، گفت: انسان همچون یک معدن برای بهره‌برداری بهینه از وجود خود باید پنج مرحله کشف، استخراج، ذوب، قطعه‌سازی و مونتاژ را طی کند.

وی در توضیح مرحله نخست تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید: «ای انسان خود را کشف کن، تو یک موجود استثنایی هستی»، اما این در حالی است که بسیاری از ما ارزش خود را نمی‌دانیم و گاهی خود را به بهایی اندک می‌فروشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه سرمایه واقعی هر انسانی این است که هر کاری که انجام می‌دهد برای رضای خدا باشد، خطاب به دانشجویان نخبه گفت: برای شما دانشجویان، درس خواندن برای خدا یعنی نیت و هدفتان خالص برای خدا باشد و با خدا معامله کنید. مهندس و متخصص مانند شما بسیار است، اما هنر شما این است که با چه کسی معامله کنید، خدا و بندگان خدا؟ و خود و تخصصتان را به چه کسی بفروشید؟

قرائتی با اشاره به آیات و روایات گفت: همواره کسانی که خود را به غیر خدا می‌فروشند، بازنده هستند و به فرموده امیرمؤمنان علی(ع)، بهای شما بهشت و ابدیت است، خود را به کمتر از آن نفروشید، اگر رزقتان عزت باشد در ایران هم عزیز می‌شوید و اگر نباشد هر جای دنیا که باشید عزت نخواهید داشت. درست است که شما نخبه و نابغه هستید، اما خودتان این را نگویید، بلکه نبوغتان را در عمل نشان دهید، چرا که با این کار، هم دچار غرور نمی‌شوید و هم شکر استعدادتان را به جا آورده‌اید. استعداد بیشتر، شکر بیشتر و متفاوت‌تر را می‌طلبد.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: وظیفه شما سنگین‌تر است چون نخبه هستید،  نقش خود را پیدا کنید و ببینید چه کاری می‌توانید انجام دهید تا هم شما هم کشورتان بهتر از آنچه هست باشد.

قرائتی درباره مرحله استخراج معدن وجودی انسان نیز ضمن توصیه دانشجویان به استمرار مطالعه و ارتباط با یک اسلام‌شناس بیان کرد: باید دقت کنیم به چه کسانی بدهکار هستیم که مستقیم یا غیر مستقیم برای ما زحمت کشیده‌اند.

وی به نقل از استاد صفایی حائری گفت: ایشان می‌گوید که هر جا کاستی یا ضعفی هست، نه بلافاصله تخریب کنید و نه دفاع بلکه ابتدا تحقیق کنید. در چنین مواردی، توجیه کردن حماقت، تضعیف کردن جنایت و تکمیل کردن، رسالت ما است.

این استاد و مفسر قرآن در پایان از دانشجویان نخبه خواست با امام رضا(ع) معامله کنند و افزود: از امام رضا(ع) بخواهید که در راه مستقیم بمانید و اخلاص داشته باشید، چرا که در این صورت دنیا و آخرتتان آباد خواهد بود.

یادآور می‌شود که نخستین رویداد «آینده روشن» به‌ همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آستان قدس رضوی، مهر و آبان ماه جاری با حضور رتبه‌های برتر کنکور سراسری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha