نقش حمایت‌های خانواده در فراگیری قرآن‌آموزان
کد خبر: 4006908
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

نقش حمایت‌های خانواده در فراگیری قرآن‌آموزان

یک حافظ کل قرآن کریم گفت: نقش حمایت‌های خانواده در فراگیری قرآن‌آموزان بسیار موثر است.

نقش حمایت‌های خانواده در فراگیری قرآن‌آموزانیاشار محمدیان، یک حافظ کل قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: از استان ایلام و در رشته حفظ کل قرآن کریم در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان شرکت کرده است. از ۱۰ سالگی شروع به حفظ قرآن کرده و دارای چندین رتبه برتر قرآنی در مسابقات کشوری و استانی است.

وی با بیان اینکه تاثیرات شگفت‌انگیز قرآن را در زندگی خود بسیار حس نموده است بیان کرد: قرآن کریم نور است و با تلاوت نور، روشنایی را وارد زندگی‌مان می‌کنیم. تلاوت کلام وحی تاثیرات زیادی در همه جنبه‌های زندگی فرد دارد که مهمترین آن تاثیرات معنوی قرآن است، اینکه انسان را از گناهان برحذر داشته و مانع خیلی از کج‌روی ها می‌شود. صد البته تاثیرات دنیایی آن نیز فراوان بوده وقطعا عمده آنها را نیز ممکن است هرگز متوجه نشویم.

وی به نقش مهم قرآن در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: در آیه ۹۶ سوره مریم خداوند می‌فرماید: کسانی که عمل صالح انجام می‌دهند و ایمان می آورند،  خداوند محبت آنها در دل‌های دیگران قرار می‌دهد و این یکی از بزرگترین تاثیرات قرآن به عنوان یکی از مصادیق عمل صالح است که در جامعه نمود دارد. وقتی یک جامعه به سمت و سوی قرآن سوق داده می‌شود صددرصد عاقبت بخیر می‌شود.

این نخبه قرآنی با اشاره به اینکه نقش خانواده‌ها خیلی موثرتر از نقش فرد در فراگیری قرآن است گفت: نقش خانواده از خود فرد، اگه مهمتر نباشد کم‌اهمیت‌تر نیست، چون وقتی فرد می‌خواهد شروع به تلاوت کند و با قرآن انس بگیرد درست است که اراده و پشتکار مهم است و استعداد ناب نمی‌خواهد، اما حتما باید حمایت‌های خانواده از فرد باشد تا او بتواند با دغدغه کم در این مسیر حضور پیدا کند.

وی که یکی از اعضای کانون‌های فرهنگی ایلام است، در خصوص عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان خود اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عملکرد خوبی داشتند و خدا را شکر حمایت‌های خوبی از اعضای کانون‌ها برای شرکت در چنین مسابقاتی دارند.

وی ادامه داد: برگزاری چنین مسابقاتی باعث جذب نوجوانان و جوانان به کانون‌ها شده و می‌تواند عاملی موثر در پیشرفت و ترقی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد.

این چهره ممتاز قرآنی بیان کرد: مسابقات قرانی مدهامتان که ۱۳ دوره آن تا کنون برگزار شده، در سطح بالایی اجرا شده و با توجه به اعتبار و توان بالای متسابقان، باعث رقابت سالم و سازنده و رشد کیفی همه شرکت‌کنندگان خواهد شد.

گفتنی است مرحله کشوری مسابقات قرآنی «مدهامتان» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، از تاریخ ۲۷ مهر در مشهد آغاز شده و اختتامیه آن نیز ۲۹ مهر ماه در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha