انتخابات اتحادیه‌های قرآنی در راستای احیای فرهنگ قرآنی باشد
کد خبر: 4006950
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

انتخابات اتحادیه‌های قرآنی در راستای احیای فرهنگ قرآنی باشد

قائم‌مقام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه موسسات قرآنی از پیشگامانی هستند که به قرآن خدمت می‌کنند، بر انتخابات اتحادیه‌های قرآنی با هدف احیای فرهنگ قرآن تاکید کرد.

انتخابات اتحادیه‌های قرآنی در راستای احیاء فرهنگ قرآنی باشدبه گزارش ایکنا، یوسف امینی، قائم‌مقام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در مراسم مجمع عمومی انتخابات اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی که امروز 29 مهرماه در تالار شهر مشهد، با حضور مسئولین و مدیران موسسات قرآنی استان برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که فرمودند: «إِنَّ اَلْقُرْآنَ ظَاهِرُهُ أَنِيقٌ وَ بَاطِنُهُ عَمِيقٌ لاَ تَفْنَى عَجَائِبُهُ وَ لاَ تَنْقَضِي غَرَائِبُهُ وَ لاَ تُكْشَفُ اَلظُّلُمَاتُ إِلاَّ بِه؛ به‌درستى كه ظاهر قرآن، نيكو و باطن آن عميق است. شگفتی‌هاى آن از بين نمى رود و غرايب آن تمام نمى‌گردد و تاريكی‌ها، جز به سبب قرآن، گشوده نمى‌شود»، ابراز کرد: زیبایی قرآن در ظاهر منظور همان اعجاز ادبی، کلامی، فصاحت و بلاغت آن است و در خصوص شگفتی‌های قرآن می‌دانیم که در سایر علوم با نوآوری جدید دیگر کهنه و قدیمی می‌شود، اما قرآن تنها کتابی است که شگفتی‌ها و نوآوری‌های آن هرگز پایانی ندارد.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب و خون شهدایی که تقدیم به انقلاب شده است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این هستیم که قرآن از مهجوریت در آمده و این موسسات و تشکل‌های قرآنی از یک سو و توجه به امر قرآن در جامعه از دیگر سو از رویش‌های انقلاب اسلامی است

امینی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی و بیانیه رهبری که مطرح شد، باید به مقتضیات زمان توجه و براساس نیازهای روز حرکت کنیم و نیازهای فرهنگی جامعه را از قرآن کریم پاسخگو باشیم، لذا در گام دوم انقلاب اسلامی باید فراتر از این در حوزه قرآنی پویا باشیم.

قائم مقام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات قابل تقدیر و قابل ستایشی در مباحث قرآنی در سطح استان انجام شده است، اما باید نسبت به عمل به قرآن در جامعه و پیاده شدن فرهنگ قرآنی در جامعه فعالیت‌هایی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نهضت عمل به قرآن در جامعه ایجاد شود، اظهار کرد: درخصوص آسیب‌های اجتماعی نیاز به استدلال نیست، اگر جامعه یک جامعه قرآنی باشد و فرهنگ قرآنی پیاده شود، چه به لحاظ فردی و چه این فرهنگ در سطح جامعه پیاده‌سازی شود، آنگاه شاهد خواهیم بود که آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

امینی ابراز کرد: موسسات قرآنی از پیشگامانی هستند که به قرآن خدمت می‌کنند، لذا امیدواریم انتخابات در این خصوص نیز با هدف خدمت به قرآن پیش برود. انتخابات امروز هم مانند همه انتخابات نیز یک فرم و قالب دارد، اما محتوایی هم در این انتخابات نهفته است و آن یاری کردن فرهنگ قرآنی در جامعه است، لذا نیات در این انتخابات بسیار متفاوت از سایر انتخابات‌ است.

قائم مقام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم با انتخابات صحیح که با دقت و درایت حضار انجام می‌شود، شاهد انتخاب شایسته و موفقیت‌های بیشتر در استان خراسان رضوی باشیم.

انتهای پیام
captcha