توکل و تمرکز بر مؤلفه‌های قدرت معنوی در نظام اسلامی
کد خبر: 4007015
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
استاندار منتخب خراسان رضوی مطرح کرد؛

توکل و تمرکز بر مؤلفه‌های قدرت معنوی در نظام اسلامی

استاندار منتخب خراسان رضوی گفت: باید با توکل و تمرکز بر مولفه‌های قدرت معنوی در نظام مقدس اسلامی پیش رفت. عدم موفقیت به دلیل عدم توجه به مؤلفه‌های قدرت معنوی است. ما قرار نیست کار ویژه‌ای انجام دهیم بلکه می‌خواهیم جمهوریت و اسلامیت نظام را پیاده کنیم.

توکل و تمرکز بر مؤلفه‌های قدرت معنوی در نظام اسلامیبه گزارش ایکنا، یعقوب‌علی نظری، استاندار خراسان رضوی، در مراسم تودیع و معارفه استاندار این استان که عصر امروز، ۲۹ مهرماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در نگاه ما سه مطلب در این استان حائز اهمیت است. اولا نباید اجازه دهیم در هیچ عرصه‌ای جامعه دچار التهاب شود. وقتی دچار التهاب شویم، نمی‌توانیم به نحومطلب تصمیم‌گیری کنیم، بنابراین دقت در دچار نشدن به التهاب، یک اقدام پیشگیرانه قوی است. ما نباید با موضوعات انفعالی برخورد کنیم. من در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفتم که پیک ششمی نباید در کار باشد. ما با کمک دستگاه‌ها و حضور مردم باید مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: موضوع دوم این است که سرمایه‌های معطل را در هر بخشی فعال کنیم. اگر کارخانه‌ای در یک شهرک صنعتی نیمه فعال یا تعطیل است، سرمایه روی زمین است. ما باید در اولویت اول این سرمایه‌ها را فعال کنیم. برای مدیریت کشاورزی نیاز به پول نداریم و در این حوزه با همین بارندگی و سطح زیر کشت، باید هدف ارتقای برداشت را در دستور کار قرار دهیم‌. پس محور دوم فعال‌سازی و به حداکثر رساندن ظرفیت‌های موجود در استان است.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: موضوع سوم بخش ایجادی مربوط به ظرفیت‌های استان یعنی گسترش و توسعه است که نیاز به سرمایه‌گذاری جدید دارد. در استان ظرفیت‌های این اقدام نیز فراهم است. امیدواریم با عنایات خداوند و توجه امام رضا(ع) و همچنین حضور در صحنه مردم و حرکت‌های جهادی آنان مشکلات حل شود. باید توجه داشت استاندار به تنهایی نمی‌تواند کاری کند و دستگاه‌ها باید فعال شوند. من از تمام زحمات آقای معتمدیان تشکر می‌کنم. من شاهد زحمات ایشان بودمف بنا به سفارش مقام معظم رهبری، براساس بیانیه گام دوم نقلاب و نیز تاکید رئیس جمهور حتما به‌طور گسترده در تمام عرصه‌ها از جوانان استفاده خواهیم کرد. و امیدوارم که با حضور جوانان بتوانیم مسیر درست را پیدا و طی کنیم.

نظری خاطرنشان کرد: خداوند را شاکرم که همچنان زمینه خدمت به مردم را برای بنده در نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم کرد. از همه مردم عزیز که در این مدت من را مورد عنایت قرار دادند، متشکرم. از آیت‌الله علم‌الهدی و حجت‌الاسلام مروی که بسیار به من لطف داشتند و پشتیبان معنوی این جانب بودند نیز سپاسگزارم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: من داوطلب این مسئولیت نبودم اما به همه کسانی که به من رجوع می‌کردند، قول دادم مخالفتی نکنم. من هرگز تشنه قدرت نبودم اما عاشق خدمت خصوصا در این استان هستم و معتقدم که با توسل به امام رضا(ع) همه مشکلات قابل حل است و این را ما در صحنه‌های مختلف حس کرده‌ایم.

وی افزود: این میدان جدید هم میدان غریبی نیست‌، باید با توکل و تمرکز بر مولفه‌های قدرت معنوی در نظام مقدس اسلامی پیش رفت. عدم موفقیت به دلیل عدم توجه به مولفه‌های قدرت معنوی است. ما قرار نیست کار ویژه‌ای انجام دهیم بلکه می‌خواهیم جمهوریت و اسلامیت نظام را پیاده کنیم. اگر ما به حضور مردم در هر عرصه‌ای اعتقاد داشته باشیم، مشکلات حل می‌شود. اعتقاد من این است که موانع را باید از پیش پای مردم برداشت، آنگاه مردم خود می‌دانند باید چه کنند.

نظری با بیان اینکه دستگاه‌ها مسئول حمایت از مردمند، اضافه کرد: استانداری و استاندار هم باید دستگاه‌ها را حمایت کنند؛ در این صورت مشکل حل خواهد شد. ما در استان مزیت‌های زیادی داریم، از مرز گرفته تا بادها و خورشید که منابع انرژی است. همچنین نیروهای جوان دانا و متخصص زیادی در کشور داریم‌. من افتخار می‌کنم که مسئولیت استانداری خراسان رضوی را در شرایط سختی تحویل گرفته‌ام. ملت ما ثابت کرده در هر شرایط سختی می‌تواند آرمان‌های خود را محقق کند؛ لذا پس از توکل و توسل با تکیه بر انرژی، قدرت و توان مردم استان کارها را پیش خواهیم برد.

استاندار خراسان رضوی گفت: امیدوارم با حضور گسترده مردم و جوانان ما زمان زیادی را صرف روشن شدن افق‌ها و ریل‌گذاری‌ها نکنیم. من از بخش‌های مردمی خواهش می‌کنم آمادگی داشته باشند و ما را تحت فشار پیگیری‌های خود قرار دهند.

محمدصادق معتمدیان، استاندار سابق خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: از همه حمایت‌هایی که طی این مدت از مدیریت استان شد، تشکر می کنم. حمایت‌های آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، با وجود بحران‌های زیادی که طی یک سال اخیر در حوزه امنیتی و شیوع ویروس کرونا ایجاد شد، بسیار دلگرم‌کننده بود. همچنین حجت‌الاسلام مروی، تولیت آستان قدس نیز حمایت‌های مادی و معنوی زیادی از استان داشتند در مدیریت مبارزه با کرونا کمک‌های زیادی به مدیریت استان ارائه کردند.

وی ادامه داد: در کنار این موارد از همراهی بی‌شائبه اعضای شورای تامین استان، دادگستری استان، سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی تشکر می‌کنم، علی‌رغم اینکه مشکلات افغانستان می‌توانست ما را دچار بحران کند، اما با حمایت‌های صورت گرفته از طرف این عزیزان مشکلی ایجاد نشد.

معتمدیان تصریح کرد: اقدامات اعضای شورای اداری استان نیز قابل تقدیر است که شبانه‌روزی در کنار مدیریت استان قرار گرفتند. همچنین از تلاش همکارانم در استانداری خراسان رضوی نیز کمال تشکر را دارم. قدردانی ویژه‌ای نیز از آیت الله رئیسی می‌کنم که شرایطی فراهم کردند که در استان شهیدپرور آذربایجان غربی توفیق ادامه خدمت داشته باشم.

استاندار سابق خراسان رضوی تصریح کرد: تلاش ما حل مشکلات مردم استان بود و بابت کوتاهی‌ها و کاستی‌ها از مردم این استان عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام
captcha