دانشجویان محدودیت‌های خود را به وجود نامحدود امام رضا(ع) گره بزنند
کد خبر: 4007123
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشجویان محدودیت‌های خود را به وجود نامحدود امام رضا(ع) گره بزنند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: شما دانشجویان در محضر امام رضا(ع) حضور دارید و محدودیت‌‌های خود را به وجود نامحدود امام رضا(ع) گره بزنید که خدا آن‌ها را واسطه خوبی به بندگانش قرار داده و در نزد خداوند اعتبار دارند و بنده‌های خوب خدا هستند.

دانشجویان محدودیت‌های خود را به وجود نامحدود امام رضا(ع) گره بزنندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، 30 مهرماه، در اختتامیه گردهمایی رتبه‌های برتر کنکور سراسری رشته ریاضی با عنوان «آینده روشن» که با حضور جمعی از رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در مجتمع برج سپید برگزار شد، اظهار کرد: طی تجربیاتی که به دست آوردم، مطالبی را مطرح می‌کنم که ما هرچه تلاش و به دنبال ظرفیت‌های خود برویم و آن‌ها را جمع‌آوری کنیم، حتی عالی‌ترین استعدادها و توانمندی‌های خود را به کار گیریم، باز هم دانش، ثروت، استعداد و عمرمان محدود است.

وی اضافه کرد: روز گذشته در حاشیه جایزه مصطفی(ص) که معتبرترین جایزه علمی جهان اسلام است، یکی از اساتید برگزیده در این جشنواره بیان کردند: «95 درصد کیهان و جهان هستی از سیاه‌چاله و انرژی تشکیل شده که ما اصلا از آن‌ها اطلاع نداریم و نمی‌شناسیم»؛ تمام دانش ما درباره عالم تنها پنج درصد عالم است و تمام دانش ما درباره این پنج درصد شاید یک هزارم درصد هم نباشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: علم ما در مقابل نادانسته‌های‌مان کوچک است. اتفاقا هرچه دانش پیشرفت می‌کند به خاطر اینکه بهتر مطالب را می‌شناسیم سؤالات و مجهولات‌مان بیشتر می‌شود. به تعبیر حکیم، دانشمند، فیلسوف و عارف ابوعلی سینا می‌گوید: «تا بدانجا رسید دانش من که بدانستم اینکه نادانم؛ دانش من به قدری زیاد شده که می‌دانم نادانم»؛ بنابراین شما دانشجویان رتبه‌های برتر گروه ریاضی استعدادهای خوبی دارید، اما به نسبت آنچه که علاقه دارید ناچیز است. عمر و ظرفیت‌مان محدود است و برای اینکه از این فرصت کوتاه به خوبی استفاده کنیم، باید این استعداد را با یکی به اشتراک بگذاریم که نامحدود است.

وی تصریح کرد: شما دانشجویان در محضر امام رضا(ع) حضور دارید و محدودیت‌‌های خود را به وجود نامحدود امام رضا(ع) گره بزنید که خدا آن‌ها را واسطه خوبی به بندگانش قرار داده و در نزد خداوند اعتبار دارند و بنده‌های خوب خدا هستند. به این دلیل اگر شما را شفاعت کنند، قطعا پذیرفته است. در آغاز تحصیل خود آرزوهای بزرگ داشته باشید و این آرزوها را با امام رضا(ع) شریک کنید و بگویید که ما می‌خواهیم در این مسیر قدم برداریم در نتیجه ما در دایره انتخاب‌ها بسیار محدود و ناتوان هستیم.

رستمی بیان کرد: دکتر حسین بهاروند نویسنده کتاب «سلول‌ های بهاری» هستند که خاطرات تولید و توسعه سلول‌‌های بنیادی را روایت کردند. ایشان افتخار علمی کشور و جزء برگزیده‌های کتاب مصطفی و جوایز معتبر بین‌المللی فردی هستند که در بحث سلول‌های بنیادی، پژوهش‌های اصلی و محوری را انجام داده و اقدامات ارزشمندی را در این زمینه پایه‌گذاری کرده است و جزء افتخارات ایران محسوب می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: دکتر بهاروند برای هدف خود تلاش کرد و با توکل به خدا توانست به هدف نهایی خود دست یابد. بنابراین شما دانشجویان که در ابتدای مسیر هستید به امام رضا(ع) بگویید که می‌خواهم فردی باشم که از کار خود پشیمان نشوم. ما یک بار زندگی می‌کنیم و باید در جایی سرمایه‌گذاری کنیم که از کار خود ناراضی نباشیم. از امام رضا(ع) بخواهید که برنامه‌ریز شما باشند و تبدیل به افرادی باشید که امام رضا(ع) دوست دارند زیرا آن‌ها سعادت ما را می‌خواهند و قطعا کمک خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha