نرگس جودکی، مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج نور دورود در گفتوگو با ایکنا از لرستان، در رابطه با راهکارهای افزایش جذب مخاطب قرآنی از سوی مؤسسات قرآن، اظهار کرد: توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی قطعاً به افزایش مخاطبان قرآنی میانجامد؛ همچنین جذب اساتید ممتاز و کارآزموده باعث جذب مخاطب و خروجی بهتر مؤسسات قرآنی میشود.
وی فضای مؤسسه قرآنی را از عوامل مهم جذب مخاطب قرآنی دانست و با بیان اینکه مؤسسات قرآنی باید در فضای مناسب فعالیت کنند، ادامه داد: مؤسسات قرآنی باید برنامه مدون در رشتههای مختلف برای قرآنآموزان داشته باشند و مشاوره پیش از ثبتنام را به مخاطبان خود ارائه دهند.
مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج نور دورود، آموزش و پرورش را مهمترین نهاد برای جذب فعالان قرآنی دانست و افزود: با توجه به اینکه حرفشنوی دانشآموزان از معلمان بسیار زیاد است و با توجه به بازگشایی مدارس بعد از دو سال کرونایی، لذا میطلبد معلمان در راستای تشویق و ترغیب آنان به سمت برنامهها و فعالیتهای قرآنی تلاش خود را بهکار بگیرند.
وی تصریح کرد: امروزه ما شاهدیم بسیاری از دستگاهها و نهادها خودشان متولی فعالیتها و برنامههای قرآنی شدهاند که میطلبد یک نهاد خاص متولی فعالیتها و برنامههای قرآنی بوده و سایر نهادها حمایتکننده باشند و فعالیتهای قرآنی متمرکز شوند.
جودکی با بیان اینکه باید از ظرفیت نماز جمعه در بحث قرآن استفاده شود، اظهار کرد: ما در اکثر محلات کلاسها و جلسات تخصصی قرآن را نداریم که باید کلاسهای رایگان در حوزه قرآن آن هم بهصورت تخصصی را بهسمت محلات و مساجد سوق دهیم تا مردم بتوانند بهراحتی در این کلاسها شرکت کنند.
مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج نور دورود تصریح کرد: در حال حاضر ما شاهد هستیم بیشتر فعالیتها، برنامهها و مسابقات قرآنی در حوزه جوانان برگزار میشود، در صورتی که پایهریزی برنامههای قرآنی در دوران کودکی و نوجوانی میتواند بسیار مهمتر باشد؛ بنابراین ضرورت دارد در اجرای برنامهها و فعالیتهای قرآنی؛ کودکان و نوجوانان نیز مدنظر باشند.
انتهای پیام