آمادگی کامل سوریه برای تأمین امنیت زائران ایرانی
کد خبر: 4012249
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

آمادگی کامل سوریه برای تأمین امنیت زائران ایرانی

در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت ایران با وزیر کشور سوریه دو طرف ضمن تأیید برقراری امنیت در کشور سوریه برای ازسرگیری سفرهای زیارتی، از آمادگی دو طرف برای آغاز سفرهای زیارتی خبر دادند.

آمادگی کامل سوریه برای تامین امنیت زائران ایرانی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت علی‌رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت که برای پیشگیری از سرگیری سفر زائران ایرانی به عتبات سوریه در این کشور به سر می‌برد، با حجت‌الاسلام والمسلمین صفارهرندی ضمن ابلاغ سلام نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به وی به تشریح هماهنگی‌ها و اقدامات صورت گرفته برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه و نیز گفت‌وگوها و رایزنی‌ها با طرف‌های سوریه‌ای پرداخت.

نماینده ولی فقیه در کشور سوریه نیز حضور زائران ایرانی در حرم‌های مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه (س) را اتفاقی خوب دانست و گفت: به خواست خداوند با تشریح وضعیت فعلی کشور سوریه بتوانیم از زائران ایرانی استقبال کنیم.

وی افزود: با توجه به حساسیت‌های جهان اسلام و ترفندهای دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان موضوع اهتمام به وحدت باید در جلسات آموزشی قبل از سفر برای زائران ایرانی تبیین شود.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این رابطه گفت: با توجه به سیاست‌های انقلاب اسلامی، رهنمودهای مقام معظم رهبری و مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تلاش شده به موضوع زیارت با رویکرد حفظ وحدت و گسترش آن در جهان اسلام و تعاملات با سایر مسلمانان توجه جدی شود.

در این سفر همچنین رئیس سازمان حج و زیارت با محمد الرحمون وزیر کشور سوریه دیدار کرد.

در این دیدار علی رضا رشیدیان با ابراز خرسندی از برقراری امنیت در کشور سوریه و اینکه دیدگاه وزارت کشور در مورد تامین امنیت زائران قابل توجه است، گفت: در ماه‌های اخیر امنیت در سوریه از شرایط مناسبی برخوردار بوده است.

وی در ادامه اهتمام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای از سرگیری اعزام‌ها را از جمله ضرورت‌ها دانست و افزود: ما با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر کشورمان پروتکل‌هایی را برای سفرهای زیارتی تهیه و مدون کرده‌ایم که در زمان اعزام زائران تا بازگشت آنها از سفر، مبنای عمل قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون علیه کرونا نیز در جمهوری اسلامی ایران مطلوب است، گفت: موضوع واکسیناسیون در اعزا‌م‌ها و انجام تست پی. سی. آر از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت در زمان اعزام و بازگشت زائران با جدیت دنبال خواهدشد.

رشیدیان افزود: در همین راستا دیداری با وزیر بهداشت سوریه برای انجام همکاری و هماهنگی بیشتر در مباحث بهداشتی ضروری از سرگیری اعزام ها انجام می‌شود.

وی اهتمام به تأمین و حفظ سلامت، عزت، کرامت و امنیت زائران ایرانی برای از سرگیری اعزام‌ها را از جمله اولویت‌ها خواند و تصریح کرد: مسلماً همکاری و هماهنگی مسئولان کشور سوریه در بحث حضور زائران ایرانی و ارائه خدمات مناسب در این زمینه مؤثر خواهدبود.

آمادگی کامل برای تأمین امنیت زائران ایرانی

وزیر کشور سوریه نیز در این دیدار تصریح کرد: بعد از برقراری امنیت در سوریه، حضور زائران برای زیارت حرم‌های مطهر حضرت زینب(س) ورقیه(س) آغاز اما متاسفانه با همه گیری بحران کرونا پروازهای زیارتی لغو شد

محمد الرحمون افزود: در حال حاضر با توجه به گسترش واکسیناسیون در کشورهای مختلف و نیز تمهیدات صورت گرفته، وزارت بهداشت سوریه اجازه ورود زائران را صادر کرده است و هم اکنون زائرانی از کشورهای مختلف مانند بحرین و پاکستان به سوریه سفر می‌کنند.

وی گفت: مراقد مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) نیز در امنیت کامل قرار دارند و از سفر زائران ایرانی به سوریه استقبال می‌کنیم.

وزیر کشور سوریه با ابراز خرسندی از پیگیری‌های انجام شده برای از سرگیری اعزام‌های زیارتی تاکید کرد: هیچ مشکلی در ارائه خدمات مناسب به زائران ایرانی در سوریه وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha