مدل مدیریتی شهدا امیدبخش و جریان‌ساز است
کد خبر: 4015001
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

مدل مدیریتی شهدا امیدبخش و جریان‌ساز است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مدل مدیریتی و نسخه‌های غرب و شرق کشور رشد کشور را متوقف کرده است گفت: مدل مدیریتی شهدا در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی نشان داد که می‌تواند برای آینده کشور یک مدل امیدبخش، نتیجه‌بخش و جریان‌ساز باشد.

محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امروز، 30  آبان‌ماه در مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» در تالار شهر مشهد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بیان کرد: ما برای اینکه خانواده سالمی داشته باشیم، برای اینکه محله سالمی داشته باشیم، برای اینکه جامعه سالمی داشته باشیم و برای اینکه حرکت آینده خودمان، خانواده و کشورمان را تضمین و بیمه کنیم نیاز به یک مدل و الگوی سالم داریم.

وی ابراز کرد: در کشور ما در طول این سال‌ها مدل‌های مختلف حکمرانی از غرب و شرق به‌صورت اقتباسی، انتخاب و در اداره کشور امتحان و پیاده شده، اما متاسفانه بسیاری از التهاباتی که در جامعه با آن مواجه هستیم به واسطه همین مدل‌های کپی‌برداری شده و نسخه‌هایی است که آن طرف آب پیچیده شده است.

حسین‌زاده اظهار کرد: کسانی که به این نسخه‌ها امید بسته و به شرق و غرب اعتماد کردند و امضای آن طرف را حجت دانسته و برای اداره کشور پذیرفتند سالیان سال مسیر رشد کشور را متوقف کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: اگر شهدای ما در طول هشت سال دفاع مقدس منتظر کمک سازمانی بین‌المللی و یا کشوری بود معلوم نبود از کشور ما چقدر باقی می‌ماند. اگر مدافعان حرم، منتظر سازمان‌های بین‌المللی بودند امروز نه تنها در کشورهای محور مقاومت و شهرهای مرزی و تهران، بلکه تمام کشورمان زیر چکمه‌های تکفیری‌ها بود.

حسین‌زاده تصریح کرد: شهدا ثابت کردند که برای عمل به تکلیف منتظر نمی‌مانند. مدل مدیریتی شهدا در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی نشان داد که می‌تواند برای آینده کشور یک مدل امیدبخش، نتیجه‌بخش و جریان‌ساز باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: بسیاری از شهدای مدافع حرم الگویشان شهدای دفاع مقدس بوده و خود آنان امروز ستاره و الگو شدند، لذا اگر می‌خواهیم آینده کشور درخشان باشد باید تمام توان خود را بگذاریم و شهدا این ستاره‌ها را برای عموم بشناسانیم.

وی افزود: باید ابزار هنر و رسانه به کمک بیاید و شهدا را به آنان که شناختی از این بزرگواران ندارند معرفی کنند. بارها تجربه کردم بسیاری از افرادی بودند  که ابتدا در این وادی نبودند، اما با خواندن یک کتاب از شهدا ارتباط قلبی با آنان گرفتند. اگر همه ما یک وظیفه برای آینده کشور داشته باشیم این است که مسیرهای درخشانی که شهدا در آن حرکت کردند را به بقیه مردم نشان دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه رهبری، ترویج یادمان شهدا را بارها مورد تاکید قرار دادند گفت: مراسم امروز و همه مراسم‌ تقریظ نیز عمدتاً در حوزه معرفی کتاب شهداست.

وی ادامه داد: تضمین آینده کشور در گرو ترویج و تبیین راه و مسیر شهداست. خانواده شهدا چشم و چراغ محله‌های ما هستند تا راه را گم نکنیم، ما به دعای خانواده شهدا نیاز داریم تا این ماموریت را به سرانجام برسانیم.

رونمایی از هشت قسمت از مستند راوی و رونمایی کتاب پایکوب زندگینامه شهید مدافع حرم شیخ محمد رضایی در آیین تقریظ رهبری با حضور خانواده معظم این شهید بزرگوار برگزار شد.

تجلیل از خانواده معظم شهدای «مستند راوی» نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha