تزریق بیش از ۲۲۰ هزار دُز واکسن کرونا به ساکنان حاشیه مشهد
کد خبر: 4016584
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

تزریق بیش از ۲۲۰ هزار دُز واکسن کرونا به ساکنان حاشیه مشهد

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: از زمان شروع واکسیناسیون در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر مشهد توسط بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار دُز واکسن کرونا به ساکنان این مناطق تزریق شده است.

واکسن کرونابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از وبدا محسن ذاکریان، رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: از اوایل مرداد ماه امسال که بحث واکسیناسیون ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد به بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی سپرده شد تاکنون بیش از 220 هزار دُز واکسن برکت و سینوفارم به ساکنان این مناطق تزریق شده است.

وی تصریح کرد: این واکسن‌ها به حدود 150 هزار نفر تزریق شده و از مجموع افراد واکسینه شده بالای 12 سال، 58 درصد دُز اول و 42 درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

ذاکریان با بیان اینکه عمده واکسن‌های تزریق شده در مناطق حاشیه شهر مشهد در مساجد و مدارس منتخب بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان مراجعات و استقبال مردم از این مراکز به نسبت جمعیت این مناطق خوب بود و در مساجد، عموم مردم و در مدارس فرهنگیان و دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم واکسینه شدند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی تأکید کرد: در حال حاضر مراکز منتخب واکسیناسیون کرونا در مساجد و مدارس مناطق حاشیه شهر مشهد فعال نیستند و به‌جای آن‌ها 10 مرکز واکسیناسیون سیار اتوبوسی در این مناطق فعال شده است.

ذاکریان اضافه کرد: این اتوبوس‌ها طبق برنامه زمان‌بندی شده در روزهای مختلف در تمامی مناطق حضور دارند، اما به مناطقی که بیشترین درخواست را دارند اعزام می‌شوند تا بیشترین میزان از گروه هدف بالای 12 سال واکسینه شوند.

وی بیان کرد: در مراکز واکسیناسیون سیار اتوبوسی، 70 نیروی بسیجی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی حضور دارند و در هر اتوبوس، هفت نفر شامل دو ثبات، دو واکسیناتور آقا، 2 واکسیناتور خانم و یک مسئول تیم مرکز واکسیناسیون مستقر هستند.

ذاکریان بیان کرد: مراکز واکسیناسیون سیار اتوبوسی همه‌روزه و همچنین در روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 18 آماده پذیرش افراد بالای 12 سال و واجد شرایط واکسیناسیون هستند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی افزود: در هر مرکز واکسیناسیون سیار اتوبوسی روزانه 300 دُز واکسن کرونا تزریق می‌شود و مجموع واکسن‌های تزریقی در تمامی 10 مرکز فعال واکسیناسیون سیار اتوبوسی 3000 دُز است.

انتهای پیام
captcha