طرح نورالثقلین به جلسات قرآن خانگی جهت می‌دهد
کد خبر: 4016814
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

طرح نورالثقلین به جلسات قرآن خانگی جهت می‌دهد

یک فعال قرآنی گفت: طرح نورالثقلین باعث جهت‌دهی بیشتر به جلسات قرآن خانگی در راستای فعالیت‌های خیرخواهانه و ترویج فرهنگ قرآنی خواهد شد. این طرح در راستای تحقق اهداف رهبری برای رسیدن به یک جامعه قرآنی و زمینه‌سازی ظهور حضرت بقیه الله(عج) است.

 قرآنسیده طاهره تنها، مدرس و فعال قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: طی سال‌ها فعالیت در جلسات خانگی و کسب تجربه شاهد حل بسیاری از مسائل در خلال برپایی این جلسات خانگی بوده‌ام.

وی افزود: در واقع پیش از این نیز مانند طرح نورالثقلین طرح‌هایی به‌صورت خودجوش در جلسات قرآنی اجرا شده و اکنون هم در حال انجام است، اما آشنایی با این طرح جنبه تخصصی‌تر به فعالیت جلسات قرآن خانگی خواهد داد.

این مدرس قرآن افزود: خروجی‌های بسیاری از برگزاری این جلسات قرآن داشتیم که شناسایی مشکلات آن محله، معرفی جوانان برای ازدواج، اشتغال‌آفرینی برای بانوان خانه‌دار و غیره از جمله مواردی بوده که در برگزاری این جلسات صورت گرفته است.

تنها ادامه داد: در بحران کرونا نیز با برگزاری این جلسات اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های غذایی برای آسیب‌دیدگان از کرونا شد، همچنین برای بیماران کرونایی اقدام به تهیه غذای مقوی و آبمیوه طبیعی کردیم.

وی ادامه داد: طرح نورالثقلین باعث جهت‌دهی بیشتر به جلسات قرآن خانگی در راستای فعالیت‌های خیرخواهانه و ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود. این طرح در راستای تحقق اهداف رهبری برای رسیدن به یک جامعه قرآنی و زمینه‌سازی ظهور حضرت بقیه الله(عج) است.

این فعال قرآنی اظهار کرد: فعالیت در کار خیر، آموزش مهارت در زمینه‌های مختلف و تربیت دینی تأثیرگذار در جلسات قرآن خانگی می‌تواند رقم بخورد.

تنها بیان کرد: در خصوص تأثیرگذاری جلسات قرآن خانگی نیز اداره‌کنندگان به‌عنوان یک الگو هستند، لذا باید محبوبیت در قلوب اتفاق بیفتد تا کلام آن مدرس بر دل مخاطبان بنشیند، از این‌رو رفتار و منش برگزارکنندگان و مدرسان این جلسات باید قرآنی باشد.

این مدرس قرآن افزود: در جلسات قرآن خانگی از سنین مختلف با تحصیلات متفاوت در همه سطوح حضور دارند و این فرصتی است که می‌توان از تجربیات بانوان در سنین متوسط به بالا برای ارائه راهکارهایی در راستای زندگی بهتر استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha