رویداد بین‌المللی مشهدالرضا(ع)؛ گامی در مسیر تحقق جهان‌شهر برکت و کرامت
کد خبر: 4018392
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴

رویداد بین‌المللی مشهدالرضا(ع)؛ گامی در مسیر تحقق جهان‌شهر برکت و کرامت

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: رویداد بین‌المللی مشهدالرضا(ع) که طرح آن در کمیسیون‌های شورای شهر درحال بررسی است، گامی موثر در مسیر تحقق درآمد پایدار و معرفی مشهدالرضا(ع) به‌عنوان یک جهان‌شهر است.

رویداد بین‌المللی مشهدالرضا(ع)؛ گامی در مسیر تحقق جهان‌شهر برکت و کرامتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حسین حسامی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه یکی از اهداف سند چشم‌‎انداز 1404 توسعه گردشگری مبتنی برای شرایط فرهنگی، تاریخی و مذهبی است، اظهار کرد: رابطه دوجانبه‌ای بین فرهنگ و گردشگری داریم که ارتباط مستقیمی با مولد‌های اقتصادی یا اصطلاحا اقتصاد رویداد دارد.

وی افزود: شهرداری‌ها، به‌عنوان نهادهای عمومی غیردولتی در حوزه درآمدی، به‌ویژه در سال‌های اخیر به صورت مستقل و خودکفاء عمل می‌کنند؛ از طرفی، سیاست‌های کلان دولت و مجلس هم در ادوار گذشته و این دوره، نگاه بر خودکفایی شهرداری‌هاست.

وی با اشاره به اینکه درآمد شهرداری‌ها مبتنی بر ارائه تراکم‌ها و مجوزهای ساختمانی و حوزه شهرسازی است، گفت: این اتفاق را در اکثر کلانشهرها شاهد هستیم ولی تا چه زمانی می‌توان این رویه را ادامه داد و شهرها ظرفیت دارند؟

حسامی با تشریح اهمیت نگاه به درآمدهای پایدار مبتنی بر شرایط یک شهر زیارتی، مذهبی، فرهنگی و معنوی مثل مشهدمقدس، تصریح کرد: رویداد بین‌المللی مشهدالرضا(ع)، یکی از مسیرهایی است که می‌توان با تکیه بر آن، در مسیر تحقق درآمد پایدار حرکت کرد.

وی گفت: در کنار ایجاد درآمد پایدار، رویداد بین‌المللی مشهدالرضا(ع) فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، معنوی، تاریخی، هویتی و میراثی و ... است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس اشاره به شعار شورای ششم، «مشهدالرضا(ع)؛ جهان‌شهر برکت و کرامت»، اظهارکرد: با طرح رویداد بین‌المللی مشهدالرضا(ع)، می‌توانیم گام مهمی در جهت تبدیل شدن مشهدمقدس به جهان‌شهر و ایجاد برکت برداریم.

حسامی با بیان اینکه این طرح تاکنون در کمیسیون‌های مختلف اعم از اقتصادی، حقوقی و برنامه و بودجه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، افزود: مشهدمقدس از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری بالایی برخوردار است که این ظرفیت‌ها را می‌توان با برخی طرح‌ها به فعلیت برسانیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی، تاریخی و دینی مشهدمقدس، همچون توس با بیش از 400 اندیشمند و شاعر برخاسته از این خطه، بسیار کم‌نظیر بوده و فرصت جذابی پیش روی اهالی ادب و هنر قرار می‌دهد؛ این‌ موارد، تحت نگاه زیارتی و معنوی مشهدالرضا(ع)، با پیوست‌های مختلف باید تعریف شود.

انتهای پیام
captcha