مرحله نهایی تلاوت‌های مجلسی نوجوانان در خراسان رضوی برگزار شد
کد خبر: 4019421
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

مرحله نهایی تلاوت‌های مجلسی نوجوانان در خراسان رضوی برگزار شد

دبیر کشوری جشنواره تلاوت‌های مجلسی نوجوانان گفت: پس از بررسی ۶۷۳ تلاوت مجلسی ارسالی به دبیرخانه استان خراسان رضوی، نفرات برتر این دوره از رقابت‌ها اعلام شد.

سروش عظیمی، دبیر کشوری جشنواره تلاوت‌های مجلسی نوجوانان و مدیر مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اظهرالجمیل الاعلیسروش عظیمی، دبیر کشوری جشنواره تلاوت‌های مجلسی نوجوانان و مدیر مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اظهرالجمیل الاعلی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: اولین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی نوجوانان خراسان رضوی با هدف تشویق نوجوانان و انس بیشتر آنان با قرآن کریم در مکان جلسات قرآنی حسینیه‌ خیاط‌های مشهد که از با سابقه‌ترین جلسات سنتی با راهنمایی‌های استاد هاشم روغنی، قاری و داور بین‌المللی قرآن است، برگزار شد.

وی ادامه داد: مرحله استای در خراسان رضوی نیز از اول مهرماه کار دریافت آثار ارسالی از طرف قاریان صورت پذیرفت و پس از داوری آثار ارسالی، از برترین قاریان نوجوان برای رقابت در مرحله نهایی دعوت به عمل آمد، که این بخش نیز با حضور داوران بین‌المللی قضاوت و پس از بررسی ۶۷۳ تلاوت مجلسی ارسالی به دبیرخانه استان خراسان رضوی، نفرات برتر این دوره از رقابت‌ها اعلام شد.

عظیمی افزود: علی‌اکبر باشتنی، امیرعلی جمال‌آبادی، امیر‌علی دروکی، وحید یوسفی‌مقدم، پوریا بلوکی، امیرمحمد خالقی، علی‌اصغر علیپور، محمدطه درودی، محمدمهدی اشراقی، محمداحسان قطب‌‌الدین، امیرعلی عطایی، محمدرضا مسلمان و محمدرضا دربان‌ملک به فینال استان خراسان رضوی راه پیدا کردند.

مدیر مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اظهرالجمیل الاعلی عنوان کرد: همچنین محمدامین کهن که سال گذشته به عنوان فنی ترین قاری جمهوری اسلامی ایران شناخته شده بود در این مرحله جوائز حضور در فینال کشور را اخذ کرد.این قاریان نوجوان در حضور بیش از ۵۰۰ نفر از اساتید و قاریان قرآن مشهدی به رقابت پرداختند.

دبیر کشوری جشنواره تلاوت‌های مجلسی نوجوانان ابراز کرد: این مرحله به همت مؤسسه اظهرالجمیل الاعلی مشهد و به صورت حضوری در جلسه استاد هاشم روغنی، قاری و داور بین‌المللی در حسینه خیاط‌های مشهد و بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

عظیمی عنوان کرد: داوری این دوره با حضور قاریان بین‌المللی چون جواد کاشفی، مختار دهقان، محمد علیزاده، جعفر عرفانیان، احسان سوختانلو، مسعود بیژنی و غیره صورت گرفت.

مدیر مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اظهرالجمیل الاعلی بیان کرد: امیرعلی دروکی، پوریا بلوکی، امیرمحمدخالقی و علی اکبر باشتنی مشترک از خراسان رضوی به مرحله کشوری این دوره از رقابت‌ها راه پیدا کردند.

انتهای پیام
captcha