ترویج قرآن؛ سد مستحکم در مقابل تهاجم فرهنگی
کد خبر: 4020760
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
مدیر مؤسسه قرآنی زینبیه بیان کرد:

ترویج قرآن؛ سد مستحکم در مقابل تهاجم فرهنگی

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زینبیه دورود ترویج قرآن را سد مستحکمی در مقابل تهاجم فرهنگی دانست و گفت: غفلت از قرآن تضعیف اسلام و ترویج فرهنگ غرب را به‌دنبال دارد.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زینبیه دورودهاجر سالاروند، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زینبیه دورود، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که مشکل اصلی مؤسسات و تشکل‌های قرآنی قبل ‌از شیوع ویروس کرونا عدم تخصیص بودجه کافی به مؤسسات بود، اظهار کرد: متأسفانه وضعیت کنونی و شیوع ویروس کرونا نیز برای مؤسسات مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی با بیان این‌که بودجه شورای قرآنی برای کمک کردن به مؤسسات قرآنی و اجرای طرح‌ها کافی نیست و بعضی از مؤسسات به دلیل مشکلات مالی و نبود بودجه تعطیل‌ شده‌اند، اضافه کرد: این مؤسسات به دلیل کمبود بودجه و جمایت نشدن حتی توان پرداخت اجاره‌بهای سنگین مکان‌های استیجاری و دستمزد مربیان خود را ندارند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زینبیه دورود با بیان اینکه به‌دلیل وجود ویروس کرونا باید فعالیت‌های قرآنی به‌صورت مجازی در پیش‌گرفته شود، تصریح کرد: متأسفانه برخی از مؤسسات قرآنی نرم‌افزاری که بتوانند از آن استفاده کنند یا امکانات اولیه برای برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی را ندارند و از زمان شیوع این ویروس اکثر کلاس‌ها و جلسات تعطیل ‌شده یا به صورت ناقص و در سطح پایین در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآن می‎تواند همه‌ تهاجمات و توطئه‌های فرهنگی دشمنان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی را خنثی ‌کند، گفت: اگر بتوانیم فرهنگ قرآنی را توسعه داده و در جامعه جاری کنیم سد محکمی در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمنان بنا کرده‌ایم که مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان نیاز به حمایت، پیگیری و توجهات بسیار دارد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت زینبیه دورود تصریح کرد: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نیازمند تخصیص بودجه کافی به این حوزه و تقویت مؤسسات ضعیف و توجه به طرح‌های قرآنی است و باید به این موضوع واقف باشیم که فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی نقش مهمی در حفظ انقلاب و خنثی کردن توطئه‌ها و جنگ نرم دشمن دارد چراکه اگر ما از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی غافل باشیم دشمن در قالب جنگ نرم و در بستر فضای مجازی فرهنگ ایرانی و اسلامی ما را تضعیف و فرهنگ غربی را در بین مردم رواج می‎دهد.

انتهای پیام
captcha