ورود به جبهه‌ جهاد تبیینی؛ وظیفه‌ای مهم و حیاتی
کد خبر: 4023553
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
مؤلف کتاب «بانوی بدون مرز» بیان کرد:

ورود به جبهه‌ جهاد تبیینی؛ وظیفه‌ای مهم و حیاتی

یامین یحیی‌پور هدف خود از تألیف کتاب «بانوی بدون مرز» را دستور مقام معظم رهبری در ورود به جبهه جهاد تبیینی دانست و بیان کرد: ورود به این جبهه، وظیفه‌ای مهم و حیاتی است.

کتاب بانوی بدون مرز

یامین یحیی‌پور کومله، کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث و مؤلف کتاب «بانوی بدون مرز» در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان به معرفی محوریت این کتاب پرداخت و عنوان کرد: کتاب بانوی بدون مرز از محور‌هایی چون شناسنامه‌ خانوادگی و مکتبی حضرت معصومه(س)، شرایط سیاسی دوران آن حضرت و مبانی قرآنی شخصیت ایشان تشکیل شده‌ است.

وی با بیان اینکه در بخشی از کتاب به پیشینه اسلام‌آوردن ایرانیان اشاره دارد، بیان کرد: در این کتاب سعی‌ شده گذری بر ماجرای انتخاب اسلام ناب محمدی(ص) توسط ایرانیان داشته‌ باشیم. همچنین از ابعاد دستاوردهای استراتژیک هجرت حضرت معصومه(س) و نقش هجرت آن بانوی بزرگوار در پیدایش انقلاب اسلامی ایران سخن به‌میان آمده‌ است.

این کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث در پاسخ به این سؤال که هدف و انگیزه شما از تألیف این کتاب چه بود، گفت: حسب‌الامر مقام معظم رهبری، ورود به جبهه‌ جهاد تبیینی، وظیفه‌ای مهم تلقی شده‌ است. حضرت معصومه(س) تنها امام‌زاده‌ای است که زیارت‌نامه دارد. ابعاد شخصیتی متنوعی چون عفت، تقوا، خداباوری، ولایت‌‌مداری، جهاد، استقامت، طاغوت‌ستیزی، هجرت‌پذیری، دیدگاه فراقومی، فرامرزی و بشری در نشر دین، از آن حضرت الگویی شایسته ساخته که می‌توان آن را سرمشق خویش قرار داد.

وی تبیین نقش حضرت معصومه(س) در پیدایش انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف خود در نگارش این کتاب دانست و ابراز کرد: نشان‌دادن شخصیت واقعی زن مسلمان در عرصه‌ سیاست، فرهنگ و مبارزه برای رسیدن به مدینه‌ فاضله و همچنین بیان رابطه‌ مستحکم ایرانیان با اهل‌بیت عصمت و طهارت از دیگر انگیزه‌های بنده از تالیف کتاب بانوی بدون مرز است .

مؤلف کتاب «بانوی بدون مرز» با نثار درود به روح مطهر امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و با عرض ارادت خدمت مقام معظم رهبری افزود: به‌خاطر تقدیم این کتاب به سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم از میان بیش از ده نام موردنظر، نام «بانوی بدون مرز» را برای این کتاب برگزیده‌ام.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآنی فجرنور املش در پایان تصریح کرد: اینجانب با بیش از سی سال تدریس، سخنرانی، تحلیل سیاسی و مقاله‌نویسی به پروسه‌ی نویسندگی گام نهاده‌ام و هنوز در آغاز راه هستم، زیرا معتقدم بسیار قلم باید زد تا پخته شود خامی.

 مؤسسه فرهنگی قرآنی فجرنور املش با همکاری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت گیلان، به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی مجازی با محوریت کتاب «بانوی بدون مرز» اقدام نموده‌ است. مهلت شرکت در این مسابقه کتاب‌خوانی تا 20 بهمن ماه سال جاری بوده و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سطح استان مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha