زمینه تسهیل سفر گردشگران را به کردستان فراهم کنیم
کد خبر: 4029497
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

زمینه تسهیل سفر گردشگران را به کردستان فراهم کنیم

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم و هم‌چنین همکاری و انسجام میان بخش‌های خصوصی بتوانیم زمینه تسهیل سفر گردشگران داخلی و خارجی به استان را بیش از پیش فراهم کنیم.

نشست فعالان گردشگری

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیر‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کردستان، شامگاه گذشته، 27 دی‌ماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی کردستان برای حضور در نمایشگاه تهران، اظهار کرد: حضور در این نمایشگاه فرصتی مناسب برای معرفی هرچه بیشتر توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده کردستان است.

وی افزود: فعالان مختلف حوزه گردشگری اعم از هتلداران، بوم‌گردی‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان و فعالین سایر حوزه‌های گردشگری می‌توانند با برنامه‌ریزی جامع و با حضور در این نمایشگاه، تبلیغات مربوط به معرفی توانمندی‌های خود را در سطح ملی و بین‌المللی انجام دهند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: نمی‌توان همه ظرفیت‌های استان را در این نمایشگاه و در این مجال اندک به نمایش بگذاریم، اما سعی می‌کنیم مهم‌ترین آن‌ها را به علاقه‌مندان و گردشگران معرفی کنیم. این نمایشگاه همواره قبل از سال جدید برگزار می‌شود که این موضوع می‌تواند فرصتی طلایی برای معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان باشد.

گویلیان با بیان این‌که خوشبختانه اقدامات مناسبی در روستاهای استان برای جذب توریسم انجام شده است، افزود: باید با مدیریت مناسب و برنامه‌ریزی درست از ظرفیت‌ گردشگری شهری نیز برای افزایش تعداد گردشگران و بالابردن میزان ماندگاری آنان در استان بهره‌برداری مناسبی شود.

وی افزود: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از تاریخ 9 تا 12 بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: استان‌های غربی کشور شامل کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان و لرستان به صورت مشترک در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم و هم‌چنین همکاری و انسجام میان بخش‌های خصوصی بتوانیم زمینه تسهیل سفر گردشگران داخلی و خارجی به استان را بیش از پیش فراهم کنیم.

آرمان وطن‌دوست، معاون‌گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، در ادامه این نشست اظهار کرد: علی‌رغم وجود جاذبه‌های فراوان تاریخی، فرهنگی و گردشگری در کردستان، هنوز این استان به صورت شایسته به گردشگران معرفی نشده است.

وی با بیان اینکه حضور در این نمایشگاه می‌تواند نقش مهمی در تحقق این هدف داشته باشد، افزود: انتظار می‌رود با تعامل و همراهی شایسته بخش خصوصی و دولتی، توانمندی‌های حوزه گردشگری استان معرفی و زمینه حضور و ماندگاری گردشگران در استان فراهم شود.

معاون‌گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بیان کرد: حضور قدرتمند و مؤثر در این نمایشگاه بین‌المللی و معرفی ظرفیت‌های موجود در حوزه گردشگری، می‌تواند کردستان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد. تدابیر و اقدامات لازم برای حضور گردشگران نوروزی در استان انجام شده و سعی خواهیم کرد به بهترین شکل به مسافران نوروزی خدمات ارائه دهیم.

وی بر ضرورت تقویت و توسعه آموزش گردشگری در استان تأکید کرد و گفت: تا قبل از سال جدید، دوره‌هایی آموزشی با هدف توانمندسازی راهنمایان گردشگری، نیروی انسانی شاغل در تأسیسات مختلف گردشگری و.... در استان برگزار خواهد شد.

معاون‌ گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان یادآور شد: امیدوارم با استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها، به مهم‌ترین هدف خود در حوزه گردشگری، که تبدیل کردستان به یکی از مقاصد اصلی گردشگری غرب کشور است، دست یابیم.

یادآور می‌شود؛ رؤسای جوامع، انجمن‌ها و مدیران تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی کردستان نیز با بیان نظرات و پیشنهادات خود، آمادگی مجموعه را برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی تهران اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha