امپریالیسم رسانه‌ای مانع از انعکاس مظلومیت مردم فلسطین می‌‍شود
کد خبر: 4029968
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷

امپریالیسم رسانه‌ای مانع از انعکاس مظلومیت مردم فلسطین می‌‍شود

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: امروز امپریالیسم رسانه‌ای در دنیا نمی‌گذارد مظلومیت مردم فلسطین انعکاس پیدا کند و باید تلاش کنیم تا سلطه رسانه‌ای جهان امپریالیسم را از بین ببریم.

 حجت الاسلام محمدحسن اختری؛ رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطینبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری؛ رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، شامگاه گذشته 29 دی‌ماه در همایش روز غزه که در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از مجریان و دست‌اندرکاران این همایش و عرض خیرمقدم به مهمانان شرکت‌کننده در این اجتماع بیان کرد: حدود 60 سال با مسائل فلسطین و مقاومت آشنایی دارم که در دو بخش به این موضوع خواهم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه روز غزه روز ظهور و بروز پیروزی است، افزود: بحث اول در خصوص فلسطین و مقاومت مربوط به پیروزی‌هایی است که در تاریخ ما و عصر حاضر در غزه مشاهده می‌کنیم. در واقع این دوره از زندگی ما دورانی است که بسیاری از سنت‌هایی که خدا در قرآن به آن اشاره کرده است، ما این سنت‌ها را در زمان خودمان شاهد هستیم.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ابراز کرد: این سنت‌ها توانسته در میان همه مسلمانان و مظلومان امیدآفرینی کند و ایمان آنان را نسبت به اسلام و وعده‌های خداوند متعال بیشتر بگرداند.

اختری ادامه‌ داد: یکی از سنت‌هایی که خدا در قرآن بر آن تاکید کرده سنت مقاومت است که این سنت یک سنت طبیعی است، لذا با بررسی هر موجودی مشاهده می‌کنیم خداوند به صورت طبیعی به هر موجودی از سنگ و نباتات گرفته تا حیوانات و انسان این سنت مقاومت را عطا کرده است.

وی تصریح کرد: خداوند متعال برای تداوم زندگی همه موجودات سنت مقاومت را قرار داده و ابزار مقاومت را در اختیارش گذاشته است و در آیات متعدد نیز برای مقاومت، آثار و نتایجی را قرار داده است.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با اشاره به دو آیه شریفه بیان کرد: خداوند در آیه 30 سوره فصلت فرمود: إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُون؛ محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند (و مژده دهند) که دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند بشارت باد.

وی ابراز کرد: همچنین در سوره جن نیز آمده است: وَأَنْ لَوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ لَأَسْقَيْنَاهُمْ مَاءً غَدَقًا؛ و اگر بر طریقه (اسلام و ایمان) پایدار بودند آب (علم و رحمت و رزق) فراوان نصیبشان البته می‌گردانیدیم.

اختری گفت: یکی دیگر از نتایج مقاومت غلبه و پیروزی است. امروز ما در جهان خودمان و به خصوص در انقلاب اسلامی اثرات مقاومت را لمس کرده‌ایم و اکنون که در آستانه ماه بهمن هستیم  بهمنی که انقلاب به پیروزی رسید و در واقع 19دی سال 56 در ایران حرکتی شکل گرفت و انقلاب گسترش یافت و در بهمن پیروز شد و این از استقامتی بود که ملت ما از خود نشان داد و برای ما پیروزی آفرید.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین افزود: آن پیروزی امروز به بار نشسته و انقلاب اسلامی در حال پیشرفت، عظمت، عزت و پیروزی است و این یکی از آثار مقاومت است که خداوند به ما نشان داد.

وی گفت: پیروزی ما در جنگ تحمیلی یک پیروزی معجزه‌آسا بود و آن زمان که همه کشورها در مقابل ملت مسلمان و غیور ایران ایستادند خدا با کم‌ترین امکانات پیروزی را به آنان عنایت کرد.

اختری افزود: پیروزی‌های مقاومت اسلامی در لبنان نیز در جنگ‌های 52 روزه، 33 روزه، 22 روزه و دو روزه، بسیار پیروزی عظیمی بود. همه آنانی که می‌گفتند اسراییل شکست‌ناپذیر است دیدند که آن قدرت شکست‌ناپذیر شکست خورد و امروز نیز درمانده است، چنان درماندگی که امروز افسران بزرگ رژیم صهیونسیتی اعلام می‌کنند و به این رژیم هشدار می‌دهند که مبادا اشتباه کند که کمترین اشتباه روزی بین دو تا سه هزار موشک در فلسطین فرود خواهد آورد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین بیان کرد: غزه، رژیم صهیونسیتی و صهیونیست‌ها را زمین‌گیر کرد و پیروزی‌های اخیر از همان ثمرات است‌ که خدا به ما نشان می‌دهد. در عراق، سوریه و امروز در یمن شاهد هستید با وجود اینکه همه گروه‌ها ائتلاف کردند تا یمن را نابود کنند، اما مردم یمن امروز پیروزمندانه ایستاده‌اند.

وی عنوان کرد: ایستادگی و توانمندی مردم غزه نوعی پیروزی است. ایستادگی فلسطین، توانمندی مقاومت، و اینکه نمی‌توانند مردم یمن را شکست دهند. این ایستادگی جبهه مقاومت با این قدرت و شهامت خودش یک پیروزی است و از همه مهمتر اینکه غزه نمودار این عظمت و پیروزی است.

اختری گفت: اما بخش دوم سخنانم در خصوص وظایف ما نسبت به غزه است. همواره ملت و نظام ما در کنار مردم فلسطین ایستاد و بعد از مسئله داخلی به عنوان مسئله اصلی و اساسی خود به آن نگریسته و برای حمایت از فلسطین همه‌گونه ایستادگی کرده و همه سختی‌ها را تحمل کرد و امروز ما فلسطین را موفق می‌بینیم. روزی بود که فرزندان فلسطین سنگ برای جنگیدن در دست داشتند، اما امروز با حمایت ایران مردم فلسطین در برابر رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی با موشک ایستاده‌اند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ادامه داد: ملت ما به روز غزه احترام می گذارد. ما به همه مردم فلسطین و شهدای فلسطینی احترام می‌گذارم، اینان جانانه ایستاده‌اند و همه اعم از پیرو جوان و حتی  فرزندان خردسال آنان همه در میدان‌های نبرد ایستادگی می کنند و در این راه شهدای بزرگی را تقدیم کردند.

اختری افزود: ما امروزاین برنامه و سایر برنامه‌های اینچنینی را برای تجلیل و ارج نهادن به مردم غزه برگزار می‌کنیم. غزه‌ای که در محاصره و بیماری و مشکلات فراوان است، اما در برابر دشمن همچنان سرافرازانه ایستادگی می‌کند و با ایستادن در کنار فلسطین و غزه مظلومیت این مردم را باید به جهان نشان داد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین افزود: امروز امپریالیسم رسانه‌ای در دنیا نمی‌گذارد مظلومیت مردم فلسطین انعکاس پیدا کند باید رسانه‌های ما و همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و همه مسلمانان این مظلومیت را انعکاس دهند. امروز وظیفه همه ما در جهان این است که باید تلاش کنیم تا مظلومیت این مردم منعکس شود.

اختری اضافه کرد: امروز در دنیا کانال‌های تلویزیونی و رادیویی بسیاری فعال است، لذا باید تلاش کنیم تا سلطه رسانه‌ای جهان امپریالیسم را از بین ببریم، باید غزه را زنده نگه داریم و در این راستا تلاش شده تا به خواست خدا در هر شهر،منطقه و میدانی، خیابانی و مدرسه‌ای به نام غزه نام‌گذاری شود و امیدواریم شهرداران و استانداران ما تلاش کنند بین برخی شهرها و غزه خواهرخواندگی به وجود آید.

وی افزود: مردم ایران و فلسطین باید بیشتر با هم ارتباط داشته باشند و مودت در بین آنان بیشتر شود و همکاری بین ایران و فلسطین روز به روز گسترش یابد هرچند در مناسبات مختلف مردم ما به میدان می‌آیند و شعار می‌دهند، اما باید این در کشورهای مختلف شکل گیرد و مردم فلسطین مطمئن باشند ما کنارشان ایستاده‌ایم.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: رژیم اشغالگر قدس و حامیانش باید بدانند فشار بر مردم فلسطین، مسلمانان را بر دفاع مصمم‌تر خواهد کرد و هر چقدر بگذرد وضعیت داخلی، سیاسی، بین المللی و امنیتی رژیم اشغالگر بدتر می‌شود. امروز طرفداران مردم فلسطین در سراسر جهان بیشتر می‌شوند و نابودی اسرائیل تحقق خواهد یافت که این وعده خداوند متعال است که مومنان و خط پیامبران را پیروز گرداند.

انتهای پیام
captcha