خانه‌های بوم‌گردی؛ فرصتی‌ مناسب برای ایجاد اشتغال روستایی
کد خبر: 4034896
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

خانه‌های بوم‌گردی؛ فرصتی‌ مناسب برای ایجاد اشتغال روستایی

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی سنندج بر ایجاد اقامتگاه‌های محلی تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی فرصتی‌ مناسب برای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری روستایی است.

خانه‌های بوم‌گردی

به گزارش ایکنا از کردستان، پیام مجیدی، سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی سنندج در مراسم گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و جشن انقلاب که امروز، ۱۹ بهمن‌ماه در روستای محراب سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور حماسه‌ها و سرافرازی ملت ایران است که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، تاریخ ایران و کشورهای منطقه را دگرگون کرد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف شاهد تحولات بزرگی در کشور و استان هستیم، افزود: باید چنین رویدادهای بزرگ تاریخی را به نسل جوان یادآوری و آن را ارج بنهیم.

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی سنندج، بیان کرد: با توجه به اینکه منظر فرهنگی هورامان در مردادماه سال‌جاری ثبت جهانی شد و قسمتی از منطقه در بخش سیروان قرار دارد، لازم است برای حفاظت و پایداری از این منطقه تاریخی فرهنگی و حفظ آداب و رسوم آن اقدامات و همکاری‌های لازم انجام شود.

وی بر ایجاد اقامتگاه‌های محلی تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی فرصتی‌ مناسب برای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری روستایی است.

مجیدی با اشاره به اینکه گردشگری روستایی می‌تواند اشتغال مؤثر در حوزه‌های روستایی ایجاد کرده و به معیشت روستایی کمک کند، افزود: برای ایجاد واحدهای اقامتی در روستاها، تسهیلاتی در اختیار مشاغل این حوزه قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ این مراسم به همت اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی سنندج با مشارکت برخی از ادارات شهرستان و با حضور اقشار مختلف مردم، در روستای محراب از توابع بخش سیروان سنندج برگزار شد.

انتهای پیام
captcha