خانواده‌ها کلاس زبان را به کلاس قرآن ترجیح می‌دهند
کد خبر: 4038107
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

خانواده‌ها کلاس زبان را به کلاس قرآن ترجیح می‌دهند

مدیر داخلی موسسه قرآنی مشکات با گلایه از اینکه متاسفانه مزایای خاصی برای حافظان قرآنی درنظر گرفته نشده است، گفت: همین امر باعث شده ترجیح خانواده‌ها این باشد که وقت و هزینه خود را صرف کلاس‌های دیگری از جمله یادگیری زبان‌های خارجی کنند.

کلاس قرآن

حجت‌الاسلام محمد گرمسیریان، مدیر داخلی موسسه قرآنی مشکات در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: موسسه قرآنی مشکات از سال 98 فعالیت خود را در استان البرز آغاز کرد.

وی افزود: فعالیت گسترده این موسسه از سال 99 با برگزاری مسابقات قرآنی در سطح استان تهران و البرز آغاز شد و خوشبختانه این مسابقه با استقبال خوب مخاطبان همراه شد و این استقبال باعث شد که امسال امسال نیز این مسابقه قرآنی به صورت سراسری برگزار شود.

این مسئول درخصوص فعالیت‌های موسسه قرآنی مشکات، گفت: از سال 98 کلاس‌ها در کرج، هشتگرد و فردیس شروع به فعالیت کردند اما متاسفانه ابتدای کار ما همزمان با شیوع بیماری کرونا بود و این موضوع موجب تعطیلی کلاس‌‌ها در یک بازه زمانی طولانی شد، اما خوشبختانه در سال جاری فعالیت‌ها مجددا آغاز شده است.

مدیر داخلی موسسه قرآنی مشکات توضیح داد: در استان تهران نیز محیطی برای برگزاری کلاس‌‌‌ها درنظر گرفته شده تا به طور تخصصی نخبه‌های قرآنی شناسایی شوند و پس از آن قرآن‌آموزان بتوانند تحت نظر اساتید مجرب به صورت تخصصی آموزش ببینند تا در مسابقات کشوری مقام بالا کسب کنند.

وی ادامه داد: برخی از موسسات که سابقه فعالیت 10 سال به بالا داشتند با شیوع بیماری کررونا نیز توانستند از طریق فضای مجازی کلاس‌های خود را برگزار کنند زیرا قرآن‌آموز داشتند، اما از آنجایی که بلافاصله پس از تاسیس موسسه مشکات کرونا نیز همه‌گیر شد ما نتوانستیم هیچ‌گونه تبلیغاتی برای جذب قرآن‌آموز در مدارس و محافل انس در مساجد و غیره انجام دهیم، به همین دلیل کرونا برای موسسه ما تاثیر بسیار بدی داشت و مشکلات بسیاری را ایجاد کرد.

گرمسیریان در پاسخ به این سوال که در این موسسه علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزش قرآنی چه کلاس‌های دیگری تشکیل می‌شود، عنوان کرد: در موسسه قرآنی مشکات کلاس‌های مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، دوره‌های مهدویت با اهدای گواهی پایان دوره برگزار می‌شود و همچنین برنامه‌های تفریحی مانند اردو، مسابقه با اهدای جوایز در کنار کلاس‌های آموزشی برقرار است.

وی ضمن بیان اینکه استقبال خانواده‌ها برای حضور فرزندان خود در کلاس‌های قرآنی بسیار کم شده، افزود: بسیاری از خانواده‌ها نگران آینده شغلی فرزندان خود پس از سال‌ها حفظ قرآن هستند، متاسفانه هیچ مزایای خاصی برای حافظان قرآنی در زمینه اشتغال، دانشگاه و حتی سربازی درنظر گرفته نشده و فقط جنبه‌ اخروی دارد و همین امر باعث شده ترجیح خانواده‌ها این باشد که وقت و هزینه خود را صرف کلاس‌های دیگری از جمله یادگیری زبان‌های خارجی کنند.


انتهای پیام
captcha