نگاهی به عملکرد موسسه قرآن و عترت اشتهارد
کد خبر: 4038848
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

نگاهی به عملکرد موسسه قرآن و عترت اشتهارد

مدیر موسسه قرآن و عترت شهرستان اشتهارد با اشاره به اینکه درحال حاضر این موسسه 500 قرآن‌آموز دارد، گفت: 25 معلم قرآنی آموزش این قرآن‌آموزان را برعهده دارند.

قرآن

حسین قربانی، مدیر موسسه قرآن و عترت شهرستان اشتهارد در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: موسسه قرآنی شهرستان اشتهارد حدود 13 سالی می‌شود که درحال فعالیت است و مخاطبان خردسال تا سالمند را در دو بخش بانوان و آقایان می‌پذیرد و هیچ‌گونه محدودیت سنی در کلاس‌ها وجود ندارد.

وی درخصوص محوریت کلاس‎های این موسسه افزود: کلاس‌هایی مانند آموزش روخوانی، روان خوانی، تجوید، حفظ، صوت و لحن، مفاهیم قرآن و همچنین دوره‌هایی همچون دوره تربیت معلم قرآن کریم با همکاری سازمان دارالقرآن، دوره تربیت مربی پیش دبستانی مهدویت با همکاری بنیاد مهدویت استان قم، دوره مهدویت عمومی و تخصصی با همکاری بنیاد مهدویت استان البرز، دوره جلسات تفسیر با حضور امام جمعه شهرستان اشتهارد، دوره توانمند سازی مربیان با حضور اساتید مجرب از جمله اقدامات موسسه قرآن و عترت شهرستان اشتهارد است.

مدیر موسسه قرآن و عترت شهرستان اشتهارد توضیح داد: محافل قرآنی از جمله برنامه‌هایی است که در طول سال به مناسبت‌های مختلف تشکیل می‌شود که اخیرا نیز در دهه فجر با حضور قاریان بین‌المللی و ممتاز کشور برگزار شد.

این فعال قرآنی ادامه داد: همچنین برگزاری مسابقات به مناسبت‌های مختلف با همکاری نهادهایی مانند سپاه، اداره تبلیغات، ارشاد، اوقاف، آموزش و پرورش و هر نهادی که در این راستا فعالیت می‌کند، از دیگر امور انجام شده در موسسه قرآن و عترت اشتهارد است.

قربانی با بیان اینکه فعالیت‌های فضای مجازی در کنار کلاس‌های حضوری ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط جامعه و بر اثر بیماری کرونا گاهی منجر به تعطیلی کلاس‌ها می‌شد، ما فعالیت‌های خود را در فضای مجازی ادامه دادیم و اجازه ندادیم که آموزش‌ها متوقف شود.

وی افزود: آموزش‌های تفسیر، نهج البلاغه، مفاهیم و صحیفه سجادیه نیز در کنار کلاس‌های قرآن و عترت برقرار است، گاهی برای ایام اربعین کلاس آموزش زبان عربی به صورت فشرده برای افرادی که عازم سفر اربعین هستند تشکیل می‌شود و همچنین در مناسبت‌های مختلف ایستگاه‌هایی تحت عنوان ایستگاه قرآنی در سطح شهرستان دایر می‌شود و به مردم قرآن هدیه می‌دهند.

مدیر موسسه قرآن و عترت شهرستان اشتهارد درخصوص میزان تاثیرگذاری بیماری کرونا روی فعالیت‌های این موسسه، عنوان کرد: از آنجایی که این مرکز فضای آموزشی حضوری داشته و در بخشی هم خیرین به آن کمک‌ می‌کردند پس از پیدایش کرونا با وجود اینکه فعالیت‌ها در بستر مجازی ادامه داشت، ولی باز هم تعداد مخاطبین این موسسه کاهش پیدا کرد و به موسسه لطمه وارد شد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر حدود 500 نفر قرآن‌آموز در سه بخش آقایان، بانوان و خردسالان در کلاس‌های حضوری و مجازی موسسه حضور دارند و همچنین حدود 25 معلم نیز برای هر سه بخش از مخاطبین موسسه فعالیت دارند.

قربانی گفت: فضایی که برای موسسه از طرف مسئولین شهرستان و شهرداری درنظر گرفته شده، فضای خوبی است و به صورت امانی از آن استفاده می‌کنیم و پشتیبانی خیرین نیز کمک کننده فعالیت‌های موسسه است، با این وجود اگر مسئولین و خیرین بیشتر به این فضا ورود کنند و با حمایت‌های بیشتر موسسه در مرکزیت شهرستان قرار بگیرد قطعا اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا استقبال خانواده‌ها از کلاس‌های قرآنی کاهش پیدا کرده، افزود: باتوجه به شیوع بیماری کرونا در دنیا و اینکه استفاده از فضای مجازی در این دوران بیشتر شد، بچه‌ها بیشتر از قبل سرگرم فعالیت‌های فضای مجازی شدند و به آن وابستگی پیدا کردند به همین دلیل تمایل به شرکت در اینگونه کلاس‌ها را ندارند، همچنین خانواده‌ها نیز درگیر فضای مجازی شدند که اصلاح این شرایط نیازمند فرهنگ‌سازی است.

 

انتهای پیام
captcha