اختتامیه پنجمین دوره مسابقات قرآنی طرح «تنویر» نهاجا برگزار شد + عکس
کد خبر: 4039165
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶

اختتامیه پنجمین دوره مسابقات قرآنی طرح «تنویر» نهاجا برگزار شد + عکس

مراسم اختتامیه طرح «تنویر» قرآن نهاجا هفتم اسفند در مسجد النبی(ع) ستاد این نیرو برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، مراسم اختتامیه پنجمین دوره طرح قرآنی «تنویر» نهاجا، روز گذشته، هفتم اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی، امیرسرتیپ دوم طالب‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش، سرهنگ مهدی میدانی، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و جمعی از فرماندهان و کارکنان در مسجد النبی(ع) ستاد این نیرو برگزار شد.

 حجت‌الاسلام قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش با اشاره به جامعیت قرآن، اظهار کرد: قرآن برنامه مدون و کاملی برای زندگی هر شخص دارد که در آن مسیر سعادت و خوشبختی به روشنی بیان شده است، لذا برای قرارگیری در این مسیر باید در آن تأمل کرد و در آن اندیشید تا معنا و مقصود اصلی آن را درک کرد.

وی افزود: فردی که بخواهد معنای اصلی قرآن را درک کند باید با آن انس بگیرد و در آن غرق شود و تلاش، کوشش و امید به فضل خداوند را نباید فراموش کرد.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا با اشاره به تفسیر سوره فتح، گفت: این سوره نویدبخش افزون ساختن مردم توحیدگرا و ارزانی داشتن آرامش دل و جان به آنان است که جهاد و اخلاص در آخرت و آمرزش لغزش‌های مجاهدان راه خدا و هشدار به کافران را نمایان می‌سازد.

وی بیان کرد: سوره فتح، سوره‌ای است که در آن هدف از وحی و رسالت را مورد اشاره قرار داده و وظایف مسلمانان نسبت به پیروی از پیامبر(ص) نیز مطرح شده و در آن به توبه‌کنندگان اشاره می‌کند و بخشش این قوم توسط خداوند نویدبخش برای توبه‌کنندگان است.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا تصریح کرد: زیر بنای کمالات، ایمان به خدا و یکی از مهم‌ترین مقوله‌های ایمان به خداوند شناخت معبود است، لذا قرآن بهترین کتاب برای شناخت خداوند و تقرب است. 

در پایان این مراسم از برگزیدگان پنجمین دوره طرح تنویر تجلیل شد. 

انتهای پیام
captcha